Orolig för Alva

Alva är alltid så glad och nöjd och när man frågar hur det är i skolan så är allt så bra. Men igår kom det fram att det är kul i skolan, men inte på rasterna... Hon har ingen att leka med när de är ute. Till slut storgrät hon när hon berättade och jag började nästan gråta jag med. Stackars lilla Alva!
JAg måste prata med fröknarna, men imorse lämnade jag så tidigt att de inte hade börjat och så ska Lovisas pappa hämta henne och skjutsa till dansen.
Men jag får kolla med henne ikväll och prata med fröknarna imorgon.
Hon har sagt förrut att alla vill leka i vattentrappan,men det vill inte hon, så jag hoppas att det är därför hon inte har någon att leka med. Att hon väljer att göra annat istället för att vara vid vattentrappan. Men igår sa hon att hon frågat några tjejer och att de hade sagt at hon inte fick vara med. Det kan ju vara en engångsföreteelse osm hon kommer ihåg.
Det känns ialla fall jättejobbigt för mig, tänker på det hela tiden. Hoppas att det bara är något övergående...

Till råga på allt så fick vi skäll när vi kom imorse. Vi kom samtidigt som Lovisa och hennes pappa. Jag tror att vi var inne på fritids kl 07.17. Tydligen ska barnen sitta vid bordet 07.15 för att de ska hinna äta frukost. Detta talade fritidsfröken om högt och tydligt för oss och barnen. Det var knappt så att Alva ville sätta sig efter det och Lovisa vägrade. Stackars tjejer! Det var ingen bra start på fritids för dem.
Jag kan förstå att de måste vara hårde på tiderna för att det ska funka, men det var lite väl onödigt när det var vår första dag. Hon hade gott kunnat ta det med oss föräldrar så att barnen inte hörde.

Nu längtar jag efter min lilla tjej så att jag kan få krama henne och höra hur det har gått idag...

Min första arbetsdag har flutit på bra :-)

Kommentarer
Postat av: Nettan

Stackars Alva, men det kan ju vara precis så att hon helt enkel inte vill göra det som alla andra vill. Hoppas iallfall att det blir bättre snart.



Men riktigt dåligt av fritids fröknarna att göra så inför barnen.

2010-09-01 @ 19:33:12
URL: http://jeanettestridh.blogg.se/
Postat av: Jenni

Grrrr vad arg jag blir....Jag hade in dotter som ringde och hade lite samma problem som Alvis. Jag då vill man bara gråta med dom små liven. Klart onödigt av fridisfröken, hon är ju där för barnen och ska inte göra dom generade grrrr. Hoppas allt löser sig för Alvisen, jag fick en stor klum i halsen när jag läste. Puss och kram till Alva och till mamma.

2010-09-01 @ 21:04:09
Postat av: Kicki

Nej, fy, vad jobbigt!

Ta tag i det med en gång. Ibland är det fler som upplever samma sak. Och då kan det löna sig att läraren tar upp det i klassen. Hoppas allt går bra för Alva.

Kramar!

2010-09-02 @ 08:28:38
URL: http://frokenkicki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0