Stackars lilla Oscar!!!

Imorse hade jag en mardröm som jag gärna ville vakna ur. Men det hände på riktigt....
Oscar lyckades välta ut en kopp med hett kaffe över sig :-(
Han gallskrek så jag fick in honom under kallt vatten på en gång, men insåg snabbt att det behövdes mer. Så jag sprang in i duschen och duschade honom med kläder, men även där insåg jag att det var för lite. Så jag fick ner honom i ett bad med ganska kallt (ljummet) vatten.
JAg fick tag på Claes som ringde vårdguiden och de sa att han skulle sitta kvar där och att jag skulle ge honom alvedon. Jag läste på flaskan och gav honom 5 ml.
Claes kom hem så vi klädde på Oscar och åkte till Astrid Lindgren. Vi fick hjälp jättefort. De gav honom mer alvedon, 16 ml!!! Sen tvättade de honom och lade på förband. Så nu har han blått förband på bröstet och ena armen.
Han hade jätteont!!! Stackars, stackars liten.
Han somnade i bilen på väg hem och sov i över tre timmar.
Sen har han varit hur pigg som helst och sprungit, hoppat, klättrat och lekt som vanligt.

Hoppas att han inte får ont i natt.

På fredag ska vi till brännskadeenheten och lägga om förbandet och se vad de säger.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0