Dubbeldate

Igår hade Catarina och jag dubbeldate med våra killar :-)
Vi promenerade runt i Sumpan, gick till en lekpark som Oscar tyckte var jättekul! Och sen gick vi och åt lunch. Supertrevligt!
Oscar somnade i bilen så när vi kom hem  så fick jag lite gjort i hallen. Började att plocka undan saker ur kommoden som är full med grejjer. Eller inte nu längre, nu är tvättstugan full med grejjer istället...
Efter maten så skjutsade vi Elin till träningen och då gick vi in i hallen och barnen fick spring/hoppa sig trötta i 40 min.
Sen vägrade Oscar att somna... Han somnade nog inte förrens nio.
Elin sprang hem från träningen :-) Hon har varit ute och sprungit tre dagar i rad. Jag är impad!!!

 Idag ville jag inte gå upp ur sängen överhuvudtaget. Så jag låg kvar alldeles för länge, så morgonen blev så där kaosig som det kan bli ibland. Alva och jag bråkade mycket och jag var alldeles gråtfärdig när jag satt i bilen och skulle åka från dagisparkeringen.
När jag väl kom till jobbet så hann jag jobba en stund innan det var dags för onsdagsmöte. Och det spårade ur totalt! En kollega var så otrevlig mot en annan att hon reste sig upp och gick med tårar i ögonen. Vi andra satt som förstummade medans vår chef försökte medla. Jag fattar inte hur vuxna människor kan bete sig.
Sen satt jag med en kostig känska i magen resten av dagen...

Efter middagen planterade Oscar och Alva persilja och basilika. Det var färdiga kit som jag köpt på ikea, jättesmidigt! Nu hoppas vi bara att det växer så det knakar.
Sen passade vi på att baka muffins. Alva trillade av trampolinen för jättelängesedan. Och då kräver traditionen att man ska ha tårta med sig. men någon tårta orkade vi inte göra, så vi pimpade muffinsarna istället.

Nu hoppas jag att barnen somnar snart!

Om ca 30 min kommer Claes hem!!! Han är efterlängtad, nu börjar jag bli less på att sitta själv på kvällarna. Men just ikväll är jag inte så social, massor av bra på tv och en trött, grinig och slutkörd Pernilla!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0