Motion

Igår var jag jätteduktig och gick ut och promenerade i 45 min. I raskt tempo, jag sprang till och med vissa bitar. Det var inte alls meningen, men jag blev så sugen :-)
Idag tvingade jag Claes att ta en promenad med mig efter middagen. Vi tog Oscar med oss och var ute i en timme. Vi strosade mest, men det måste ju vara bättre än att sitta hemma i soffan.
När vi kom hem från semestern så såg jag bilder på mig själv i bikini (som jag inte tänker dela med mig av) och insåg att det är dags att göra något. Jag behöver kanske inte gå ner så jättemycket i vikt, men det behöver omfördelas och shapas up. Det är väldigt dallrigt på sina ställen :-)
Jag ska ialla fall ge det ett försök och promenera och träna lite härhemma. Sen när vardagen kommer så ska jag se om jag kan försöka gå ner på F&S och träna lite.
Jag tror också att hela min kropp mår bra av att röra på sig. dEt kanske till och med är så att om jag kommer igång med träningen så sover jag bättre. Jag vill ju ialla fall tro att det för en massa gott med sig :-)

Kommentarer
Postat av: Nettan

Det är faktiskt skönt att komma ut och gå lite, jag brukar ta mig iväg på power walk så ofta jag kan.

Lite dåligt samvete nu bara då jag har ett gymkort som betalar för men inte varit där på två månader, bortsett från att jag var där och badade med barnen för någon vecka sedan.

Har insett hur bra träning, motionera är bra för välmåendet :) Man blir piggare och gladare och som du var inne på så sover man då bättre.

Kämpa på, gäller bara att hitta motivationen.

2011-07-22 @ 01:20:54
URL: http://jeanettestridh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0