Mysonsdag

Ledig dag idag! Och den började med tandläkartid 07.40!!!
Men det gick bra, jag var hos en ny tandläkare och hon var jättebra!!!
Jag hade inga hål, men en gammallagning som måste göras om och så fick jag bassning för att jag är för dålig på att använda tandtråd...

När jag kom hem därifrån så hade Claes skjutsat Alva till skolan och då skjutsade jag och Oscar honom till arlanda. Han skulle till Göteborg och kommer inte hem förrens på fredag kväll. Så nu är vi solo ett par dagar igen :-( Men det var ett tag sedan sist.

Oscar och jag gick till Öppna förskolan och lekte och sjöng. Förutom en tjej till så var Oscar störst. De flesta andra var väldigt små i jämförelse, så det var väldigt mycket passande så att han inte skulle springa ner någon. Efter sångsamlingen så gick han in i dockvrån, satte på sig en guldig kungakrona, började duka bordet med tallrikar och sjöng samtidigt. Såååå söt!!!

När det var dags att hämta Alva så tog vi vagnen bort i solen. På vägen tillbaka tog det lite längre tid. Oscar ska härma Alva i allt hon gör just nu. Så de gick baklänges en lång bit :-) Sen skulle Alva visa att hon kan springa baklänges och föll raklång på ryggen i lervällingen! Så nu ligger både hennes och Oscars kläder i tvättmaskinen. Måste komma ihåg att hänga dem innan jag går och lägger mig.

Strax efter sex så somnade Oscar i soffan, men eftersom han inte hade ätit någon middag så ville jag att han skulle få välling. Så jag, mitt pucko, väckte honom och gav honom välling. Vilket resulterade i att han vägrade somna sen. Jag höll på i nästan två timmar. Alva kom in flera gånger och telefonen ringde konstant...
Nu har jag fått Alva i säng, men hon har inte somnat. Men hon har nog legat där i en timme...
Jag som hade tänkt att ha en lugn och skön tv-kväll. Jaja, jag ska gå ner och hämta lite glass så fort hon har somnat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0