Skola!!!

Alva är i skolan!!!
Och än så länge är Oscar feberfri, så har Claes tur så slipper han vara hemma imorgon :-)

Det märktes att det var första dagen efter lov idag. Det var kaos på parkeringsplatsen. Det var kö nästan halvvägs hem. Och när vi var nästan framme så kom jag på att vi hade glömt Alvas fruktburk hemma, så jag vände. Istället för att bråka om p-platser, och om hon kommer försent ett par minuter gör ju inget. Hon är alltid i tid annars.
Så jag vände hem och sprang in och hämtade burken som stod färdig på diskbänken och körde tillbaka. När vi kom fram stod hela klassen och väntade... Tisdagar ska de ju börja med att vara ute. Det hade jag helt glömt och Alva hade för en gång skull inte termobyxorna på sig.

Jaha, så fick jag så där dåligt mammasamvete igen...

Idag är det internationella kvinnodagen och semeldagen. Så jag har lovat Alva semlor!!! JAg har läst om något nytt kondis som öppnat i Väsby, så jag tänkte prova det efter att jag har hämtat Alva idag. JAg är inte så jätteförtjust i semlor, men Alva vill ha och en per år kan man ju offra sig på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0