Jobbig dag

Idag har jag varit på begravning. Det är aldrig kul!!! Och det här var riktigt jobbigt. Det var första begravningen jag har varit på efter pappa. Det var mycket som kom tillbaka...
Det var en vännina till mamma som gick bort. Hon har umgåtts med mamma och pappa sen innan jag föddes, så hon har alltid funnits där.
Hennes förre detta man sjöng solosång på begravningen och det var en låt som jag verkligen förknippar med dem och med hela min barndom och runt omkring mig satt mamma och pappas vänner. Det var en märklig känsla, men samtidigt kändes det som att pappa och Carina satt där också :-)
När jag kom hem var jag helt slut, så jag la mig och sov en stund på soffan och sen har jag kännt mig ganska låg hela kvällen. Men det är väl inte så konstigt.
Jag är otroligt gråtmild och har varit det de senaste dagarna. Det här har förmodligen legat och lurat i flera dagar och påverkat mer än vad jag har trott.

Vi har inga planer alls för resten av helgen och det känns skönt samtidigt som det är lite skrämmande...

Vi har haft jättebra dagar i Linköping, men jag orkar inte skriva mer om det nu. Jag tar det en dag då jag är lite gladare.

Carina älskade lila så de flesta gästerna ar något lila och nästan alla blommor gick i lila. Vi hade även lila kistblommor istället för den sedvanliga röda rosen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0