Jag ger upp

Oscar är fortfarande inte bra. Och nu är både Claes och Alva dåliga. Vi får se om det håller i sig i en vecka på dem också.
Igår morse gick jag upp med Oscar och bytte på honom och insåg att han inte hade blivit bättre alls. Så jag ringde sjukvårdsupplysningen och ville ha lite råd. Hon sa att vi skulle fortsätta att ge lite mat itaget, gärna kokta morötter, rivet äpple, majsvälling osv. Sen skulle hon ringa tillbaka efter ca 4 timmar.
Jag kände mig lite lugnare och gjorde mig iordning för dagens tjejklubbsaktivitet.
Efter ca 4 timmar när jag stod med jackan på så ringde de, och hon jag pratade med då tyckte att vi skulle åkain till Danderyd på en gång.
Efter mycket velande fram och tillbaka så åkte jag till tjejklubben och Claes åkte till Danderyd med Oscar. Jag vet inte hur många gånger jag var på väg att be Jenny skjutsa mig till sjukhuset.
Som tur var behövde de inte stanna länge. De hade konstaterat att han inte var uttorkad och så tog de lite prover. Läkaren på sjukhuset hade sagt att vi ska låta Oscar äta hur mycket han vill och vad han vill. Det är bra bara han får i sig något. Konstigt att de säger precis tvärtemot varandra...
Så nu har vi kört lite mittemellan och idag har han varit betydligt piggare och kanske en antydan till att han är på väg att bli bättre.

På tjejträffen så var vi hemma hos en av tjejerna. De har precis byggt hus i Täby. Jättefint! Det kom dit en tjej och hade lite kurs med oss i scrapbooking :-)
Sen blev vi uppdelade i lag och fick laga mat.
Jättetrevligt! Skumpa, gott vin, god mat och trevliga människor.
Det var precis vad jag behövde efter en vecka i "hemmafängelset" :-)
Efetrsom vi var i Täby och det är svårt att ta sig därifrån kommunalt och jag blev erbjuden skjuts så tackade jag inte nej. (Tack Jenny!) Men klockan var inte så mycket och jag såg på fb att Jeanette skulle ut och dricka öl i Väsby. Så jag bjöd in mig. Skulle bara ta ett glas vin.... Men var inte hemma förrens 2.45


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0