Utvecklingssamtal

Snart dags för utvecklingssamtal för Elin. Jag har suttit och kollat på hennes omdömen och blir lite upprörd. Det är väldigt få lärare som skriver var hon ligger i betygsskalan och hur hon ska göra för att inte sänka eller för att höjja. Jag tycker ändå att det är ganska intressant när man går i nian. Hon vill ju veta om hon är på väg att sänka något betyg och vad hon i så fall ska göra för att få behålla det. Eller om hon vill jobba upp något betyg så borde hon ju få veta även där vad som krävs.
Men jag ska ta upp detta med hennes mentor och se vad tanken är.
Det är ju inte direkt så att jag är orolig för hennes skolgång... Men tycker ändå att man borde få bättre information. Det är jättebra att man koncentrerar sig på de elever som har svårt och har IG-varning. De behöver verkligen all hjälp de kan få så här sista året. Men man får inte glömma bort de andra eleverna för det.
Jaja, jag ska inte jaga upp mig så mycket innan jag har varit där och pratat med dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0