Cypern!!!

Igår kväll kom vi hem efter en vecka på Cypern!
Vi har haft en lugn, skön och VARM vecka. Det har varit 36-38 grader på dagarna och väldigt varmt på kvällar och nätter. Luftfuktigheten har varit hög, men det är väl som det ska vara :-)
På dagarna har jag mest letat skugga, har försökt att ligga i solen under kortare stunder, men det har varit för varmt. Så så mycket färg har jag inte fått... Men det har varit skönt. Barnen har varit på barnklubbar mellan 10 och 12 på dagarna. De var jättenöjda!!! Så idag har de lekt Bamseklubb hela förmiddagen :-)
Jag har hunnit läsa ut två böcker. Jag läser ju nästan bara böcker på semestern, känner inte att jag har ro annars.
Vattnet var helt otroligt! Alldeles turkost! Det var 32 grader i poolen och 27 i havet, så det var i havet man gick för att svalka av sig. Oscar tyckte att havet smakade som saltlakrits :-) (vilket han för övrigt aldrig har smakat)
Vi har snorklat massor, det var jättekul. Det var bara Oscar som inte snorklade. Det var till och med så att Elin valde att bada i havet istället för i poolen.
På kvällarna gick vi in i "byn" och åt mat och strosade. De flesta restauranger hade lekplatser inne på området. Tyvärr var maten inte den bästa, men vi hade trevligt.
 Jag ska kolla igenom våra bilder och visa lite sen, men här kommer några :-)
 
Claes ovanför "vår" lilla badvik. (första dagen, så solbrännan har inte kommit än...)
O
 
Oscar visar hur mycket han vill krama Bamse
 
 
Alva sjunger "Hej Sofia" på stora scenen
Alva på Superkids (eller Superkiss, som Oscar sa) de var ute hela tiden, så det gällde att ladda med solskydd, vatten och chips.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0