Tittskåp

Alva och alla ettor i hennes skola fick i sommaruppgift att läsa en bok och sen göra ett tittslåp om boken... Ingen liten uppgift för 8 åringar. Jag kan ju tycka vad jag vill om att ge läxor på sommarlovet. Men det behöver jag inte ta nu.
Alva började redan i början av sommarlovet och har haft en plan, men som vanligt står vi där i sista minut och färdigställer... Så idag har vi pysslat hela em och kvällen. Själva lådan och alla figurer var redan gjorda. Nu gällde det att få dem att sitta fast... Inte det lättaste och jag var tvungen att vara väldigt kreativ, men vi lyckades till slut. Alva var jätteduktig!!! Hon har bestämt allt själv och gjort det mesta. Jag har bara kommit med lösningar och visst finlir.
Hon har läst en bok som heter Trolle på cirkus, som handlar om en vanlig häst som råkar bli cirkushäst.
 
 
 
Oscar och jag har varit lediga idag. Claes åkte till Linköping imorse och kommer hem fre eller lör.
Alva hade skolstart idag, så vi tog en promenad till skolan imorse. På hemvägen stannade jag och Oscar och lekte vid några ställen. Sen åkte vi och hälsade på min farmor. Det var jättelänge sen jag var där och jag har haft väldigt dåligt samvete.
Det var trevligt att se henne. Oscar och mamma var med. Och farmor tyckte att det var jättetrevligt att vi kom, speciellt Oscar :-)
Hon är väldigt glömsk. Frågade samma fråga ca 20 ggr på 10 min. Men det märktes att hon blev glad och det är det jag tar med mig. Och jag tyckte att det var kul att träffa henne.
Snart kommer Elin hem, hon har avrit hos Krille i en vecka. Det ska bli skönt att ha henne hemma igen.
 
Igår efter jobbet åkte jag in och träffade Kristin. Vi drack lite vin och åt god mat. Men framför allt så pratade vi. Man har ju en del att ta igen närman bara ses två ggr per år :-) Supertrevligt!!!
 

Kommentarer
Postat av: Nettan

Vilket fins tittskåp!
Föredrar Jennifers sommaruppgift, ta med sig ett foto från någonting speciellt/roligt som hänt på sommarlovet.

2012-08-23 @ 13:06:56
URL: http://jeanettestridh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0