För mycket???

Igår när jag kom hem efter en lång dag på jobbet och föräldramöte på Elins skola så var jag helt slut...
Det känns som att det är så otroligt mycket just nu, både på jobbet och hemma.
Så idag ska jag inte göra någonting!
Jag har en stresskänsla mest hela tiden och har väldigt svårt att "vara här och nu".
Men jag är medveten om det och försöker att jobba med det så det är nog ingen större fara.
Det är bara det att jag vet inte hur jag ska få mindre, jag får ju inte ens in allt i schemat som jag borde och vill...

Igår satt jag i anställningsintervjuver halva dan på jobbet. Gud vad trött man blir av att bara sitta. OCh när man sitter där så måste man koncentrera sig på vad de säger och vad de INTE säger och varför. Av tre vi intervjuvade så känns två jättebra, så vi får se hur det blir. Men det verkar bli någon redan den 1 mars. Ska bli jätteskönt, men samtidigt ett stressmoment till eftersom jag måste ta mig tid och lära upp den personen.
Efter intervjuverna var jag tvungen att sitta kvar och komma ikapp det som jag missat under dagen... Jag satt till halv fem, men kunde ha suttit i många timmar till...
Idag är jag som sagt ledig och imorgon och fredag är tanken att jag ska jobba med bokningssystemet. För mån-tis är det kurs i det igen. Så sen ligger jag fyra dagar efter som jag måste komma ikapp....

Jag skulle ju vilja hinna med att träna nu när jag har kommit igång. Men jag kommer ju inte ifrån jobbet så jag hinner innan jag hämtar barnen och Claes åkte till Linköping idag och kommer hem fre. Och då måste vi handla inför Elins fest hon ska ha på lördag. Så jag vet inte riktigt när jag ska hinna.
Har ialla fall bestämt att jag ska ta samma pass på sön som förra veckan. Och då tänker jag ta mig tid oavsett om det passar eller ej!

Imorgon har Oscar gympa, så då blir det minutplanering igen. Tror att Elin och Alva ska få vara hemma medans vi tränar och sen får de stå klara när vi kommer så vi hinner skjutsa Elin till sin träning. Så det blir full fart fram till ca 19. Men sen kan jag ta det lungt!

Jag vet inte riktigt vad jag skulle dra ner på för att känna mindre stress. Jobbet kan jag inte göra så mycket åt just nu. JAg vet ju att så fort vi är klara med den här processen så kommer allt att bli mycket bättre, så det får ta den här tiden.
Och hemma; ska jag strunta i föräldramöten??? ska barnen inte få gå på sina fritidsaktiviteter??? (Alva och Oscar har ju bara en gång var i vecka, Elin har ju många fler men hon kan sköta mycket själv.) Ska jag strunta i att fira mina barn när de fyller år??? När jag äntligen kommit igån med träningen, ska jag strunta i den då så jag slipper den inre stressen???
Ja jag ser inte att jag kan prioritera bort något av detta. Så då får det helt enkelt fortsätta vara så här ett tag :-) JAg tror att det kommer att kännas lite lättare när våren kommer och man bara kan hoppa in i bilen, utan att klä på sig en massa och skrapa rutor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0