Åland t/r

Imorse gick vi upp med tuppen och packade in Alva och Oscar i bilen. Den bar det av till Kapellskär och en Ålandskryssning. Målet med resan var att bunkra upp inför stundande 40-års fest. Men vi passade på att göra en heldags utflykt med familjen och Robert :-) Jenni skulle ha följt med, men tyvärr blev hon sjuk och fick stanna hemma. Vi saknade henne, men hade väldigt trevligt ändå.
Elin bestämde sig igår kväll för att stanna hemma och det känns som ett klokt beslut, jag vet inte om hon hade haft så kul.
På båten bänkade vi oss vid barnhörnan så barnen fick springa av sig. I Mariehamn så gick vi och tittade lite innan vi hittade en kombinerad restaurang och äventyrsgolf. Så efter lite god mat blev det nio hål för Alva, Claes och Robert. Jag och Oscar sprang mest okring och var ivägen. Han fick låna Alvas klubba och boll ibland och då sa han: -Det här är nästan som golf :-)
Vi hann med ett glasstopp också innan det var dags att åka tillbaka till båten.
Nu är vi hemma igen med en tungt lassad bil :-)

Igår tog ut lite komp från jobbet för jag hade ett jobbmöte i stan 15. Vi åkte in hela familjen och gick och strosade coh fikade innan jag tog bussen till mötet. Då visade det sig att jag var en timme fel!!! Jag skulle ha varit där 14 :( Inget kul alls! Mår lite dåligt av det, men jag kan ju inte göra något åt det. Det är bara boka en ny tid och glömma...
Vi hade ialla fall en trevlig dag i stan. Vi gick och åt på en grekisk restaurang innan vi åkte hem.
När vi kom hem var det fotboll för hela slanten. Inte så kul!!! Det såg ju bra ut i vissa stunder, men tyvärr inte i slutet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0