Stora tjejen!!!

 
Idag har jag och Oscar varit lediga. Så Alva fick gå själv till skolan imorse. Hon har velat göra det länge och nu när vi hade tid och jag kände att JAG var hyfsat mogen så fick hon gå. Så det var en stolt tjej som gick iväg imorse.
Jag var tvungen att säkra upp med att gå in till grannen och be dem kolla så att hon hade kommit fram när de lämnade sitt barn.
När Alva gick så var även den andra grannen på väg så hon ringde till mig senare och sa att Alva var framme ordentligt ;-)
Jag vet inte riktigt vad jag är orolig för. Det är inte speciellt långt, hon behöver inte gå över några trafikerade vägar utan bara grusväg hela vägen. Det är massor av andra barn som går den vägen samtidigt. Och jag har svårt att tro att det kommer någon och rövar bort henne. Så jag fattar inte vad jag är så orolig för.
När hon går hem själv så finns jag ju hemma och ser att hon kommer hem. Annars kan jag gå och möta henne eller leta efter henne. Det är väl det att händer det något på ditvägen så får jag inte ens veta det på en gång. Hmmmm, kan det vara så att mitt kontrollbehov spökar även här???
Hur gjorde våra föräldrar? Vad jag kommer ihåg så gick man själv till och från skolan tidigt. Hade de samma funderingar? Jag måste fråga mamma!
 
Oscar och jag har på hans begäran varit på Öppna förskolan idag. Vi har lekt och sjungit. När vi är hemma så kan jag inte leka med honom på samma sätt. Det finns så mycket annat mina tankar försvinner iväg på hemma. Jag går iväg och stoppar i lite tvätt, lagar lite mat, plockar lite osv. osv.
Men på öppna förskola finns inget sånt och just nu känner jag inga som är där så han får min totala uppmärksamhet. Så vi har lekt med djur och dinosaurier och efter sångstunden var vi dockvrån. Där lagade Oscar mat och bjöd mig på och sen hade vi picknick på golvet. Då var man tvungen att ha kungakrona på sig. Eller jag fick inte ha kungakrona för det var för killar. Jag fick ha en tjejmodell :-)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0