Portugal!!

Igår kom vi hem efter en vecka i Portugal.
Vi har haft det jättebra!!!
Varmt och skönt! Det har varit strax över 30 grader hela veckan.
Vi har förstås tillbringat den mesta tiden i gympahallen, men vi har även hunnit med att bada och slappa lite.
På ditvägen var planet försenat så vi fick tillbringa massor med timmar i Lissabon och kom inte fram förrens vid 4-tiden på natten. Så första fm så gick vi till beachen. Jättehärligt!
Sen åkte vi och tränade. Elin lyckades göra illa insidan av låret. Förmodligen en sträckning i muskeln. Ont hade hon! Hon fick voltaren, bandage och ispåse.
Dagen efter var det lite bättre, så hon kunde träna litegrann.
På torsdagen var det dags för tjejerna att tävla. Hon hade jätteont, men bet ihop och körde ändå. Först hoppet misslyckades helt. Andra såg ut att bli bättre tills hon landade... Då stukade hon foten rejält :( Ont som attan fick hon och kunde knappt gå på flera dagar. Nu har hon fortfarande väldigt ont, men hon kan ialla fall gå.
Jag har ju varit domare. Det var jättekul, men väldigt långa dagar. Både tor och fre så höll tävlingarna på till 23...
Jag var säker på att jag inte skulle få döma svårighet eller vara huvuddomare, men var lite nyfiken på vad jag skulle få döma. På domarmötet så sa de bara vilka som skulle vara hd den första kvällen. Och jag var en av dem!!! Smickrande, men lite läskigt! Jag läste snabbt på reglerna och satte igång. Det gick jättebra!
Sen fick jag döma stil resten av passen. Jag fick blodad tand och vill gärna åka med på fler tävlingar.
För resten av laget var det blandade resultat. En silvermedalj och en fjärdeplats var de bästa placeringarna!
Vi var ett gäng på 18 personer, 11 gymnaster och resten ledare och domare. ett jättebra gäng! Mycket kul har hänt dessa dagar.
 

Vi hade Sverigetröjor på oss när vi åkte. Så vi syntes bra på Arlanda :-)
 

I väntan på planet till Faro, efter 6 timmars väntan på Lissabons flygplats...
 

Lek i poolen

Och så här pigga var de efter att ha varit vakna hela sista natten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0