Varannan vecka?

Igår åkte Claes till Sälen och kommer hem på fredag kväll. Vi kör lite varannan vecka här hemma :-)
Vi nöter ju inte på varandra ialla fall...
Idag har jag ledig dag och Oscar är hemma med mig. Vi tog en promenad med Alva till skolan och sen åkte vi och handlade. Nu har Oscar badat och jag har packat upp min väska. Nu ska jag bara sitta en stund innan dte är dags för lunch.
I em får vi finbesök av Jenny, Molly och Jack!!! Ska bli jättekul för det var länge sedan vi sågs.
 
Igår kväll var det föräldramöte i Alvas klass. Alva skulle till Scouterna samma tid och Claes var ju som sagt borta. Men eftersom elin skadat foten så skulle hon inte träna. Så hon fick passa barnen :-) Först gick hon och Oscar med Alva till scouterna. När jag kom hem hade Alva kommit hem och låg i sängen och Oscar sov! Så Elin får gärna vara barnvakt igen.
 
Imorgon börjar Oscars gympa. Han har sett fram emot det jättelänge, så hoppas att tycker att det blir kul nu.
Nu drar alla aktiviteter snart igång. Så det lär bli full fart här. Men det är klart att med tre barn och två vuxna som alla har olika aktiviteter så blir det mycket.
Alva vill ju fortsätta på trampolinen och så ska hon gå på musikskola. Men det är på fredagar på skoltid, så det är ingen tid vi behöver passa.
Just nu är det scouterna på tisdagar. Hon ska prova tre gånger och se om hon vill börja. I okt börjar friidrotten och där får man också prova tre gånger innan man bestämmer sig. Vi får nog ta ett snack för det får inte bli för mycket för henne heller.
Oscar har ju gympa på torsdagar och Knytte på söndagar. Och Elin har träning 5 dagar i veckan...
Elin kör ju i istort sett året om, några veckor på sommaren och någon under jul som de har ledigt. De andra barnens terminer är ju mycket kortare. Det är ca 10 ggr per termin på resp aktivitet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0