mat, mat, mat

 
Nu är jag hemma igen efter att ha hjälpt till att laga mat.
Det började med att vi fastnade i köer och det tog en bra bit över en timme att komma in till stan och sen hittade vi ingen parkering. Men efter att ha suttit i bilen i två timmar så kunde vi gå in och hjälpa till.
Det var lasange, kycklinggryta och kladdkaka till ca 150 pers som skulle tillagas.
Men det gick snabbt och smidigt. Det som tog lång tid var att vänta på att maten skulle kallna så att vi kunde ta den med oss därifrån.
Nu är jag helt slut och ska ta och krypa ner för imorgon blir det en lång dag.
 
Häromdagen så tog jag tag i projekt sanera kylskåpet. Det var sannerligen dags... Förmodligen hade jag inte fått servera någon mat till min famij om hälsovårdsmyndigheten kommit på besök.
Så här såg det ut på köksbordet när jag tömt kylskåpet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0