Valentines day

Idag har jag haft Alva med mig på jobbet igen. Det gick jättebra! Hon har suttit i rummet bredvid mig och tittat/spelat på datorn. När jag hade jobbat klart så värmde vi lite mat som vi hade med oss och sen åkte vi in till SIgtuna och gick på Tant Beun och fikade. Mysigt!
Man behöver ha lite egentid med varje barn då och då :-)
Imorgon nska vi vara hemma, men då ska ju Oscar vara hemma med oss, får se vad vi hittar på.
Nu har vi precis ätit middag och väntar på att grabbarna ska komma hem från gympan. Alva och jag ska fixa lite så ska vi ha lite mys ikväll. Det är ju faktiskt Alla <3 dag idag och vi är lediga imorgon.
Tog en snabb titt i kylen och vi kan få ihop lite smått och gott :-)
 
Idag har ryggen känts lite bättre!!! Hoppas att det blir bättre för varje dag nu, för nu orkar jag inte gå omkring och vara orörlig längre. Ont har jag ju mer eller mindre varje dag, men ju mindre desto bättre.
 
Claes var ju på föräldramöte igår och deras lärare som började efter jul är gravid och ska bara vara kvar denna termin :-( Kul för henne, men tråkigt för oss för hon verkade bra. Nu ska de få en ny efter sommaren som de (förhoppningsvis) ska ha tills de går ut femman. Så det är ju bra ialla fall.
Sen berättade de att det är stökigt i klassen. Tydligen många av barnen som stör på lektionerna och de är inte så snälla mot varandra. Vi har pratat med Alva och hon säger att hon inte brukar störa på lektionerna och det är vad lärarna har sagt till oss också på samtalen så vi väljer att tro på henne.
Hoppas att de får bukt med det innan det går för långt. Det var ju strul i Elins klass under hela låg och mellanstadiet och det vill vi inte gå igenom en gång till...
 
Tant Brun och tant Grå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0