Kalajs :-)

I söndags tjuvstartade vi och hade kalas för vår kille som fyller 4 år på onsdag :-)
Trevliga gäster och massor med fina paket som vi har lekt med. Jag har bl a byggt star wars lego idag och konstatera att legobitarna såg annorlunda ut när jag var liten.
 
I fredags skjutsade Claes iväg Alva på scoutläger och hämtade inte hem henne förren lagom till kalaset på söndag. Hon har sovit i tält och lagat sin egen mat :-) Hon var eld och lågor och har haft det jättebra! Jag har varit lite halvnipprig över att hon skulle vara borta så länge själv, men det klarade hon galant (och jag med ).
 
I måndags när vi var på 4-års kontroll så frågade sköterskan Oscar om han var allergisk mot något. Han var snabb på att svara: -ägg och nötter!
-Men Oscar, det är du väl inte, sa jag då.
-Jo, jag får ju inte äta ägg med skal på...
Ja, vad säger man!
 
I lördags var Claes ut och hälsade på Alva på lägret och Oscar och jag var på cirkus. Det var riktigt bra! Och Oscar var jätteduktig och satt still och tittade ända till slutet. När det var ca 5 min kvar lessnade han. Han stack iväg och var på väg in i manegen, men cirkusdirektören hann stoppa honom. Då skämdes jag ganska bra :-( Men på det stora hela hade vi det jättebra och han har pratat om det jättemycket.
 
 
Det har varit en lång och skön helg med sol! Men nu är det tillbkaa in i verkligheten igen. Claes åkte till gbg imorse och kommer inte hem förrens på fredag kväll. Och ALLT händer denna vecka. Aktiviteter både på fritids, dagis, scouter och annat... Puuh, jag är trött redan innan veckan börjat...
 
 
Undra om Oscar uppskattade vår sång???
 
 
Nya cykeln skruvas ihop :-)
 

Kommentarer
Postat av: Nettan

Gott skratt fick jag :)
Dels att han inte får äta ägg med skal... Och sen såg jag framför mig hur Oscar var på väg in i manegern på cirkusen, riktig liten busunge :)

2013-05-13 @ 22:50:54
URL: http://jeanettestridh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0