Tankar

Tankarna snurrar ju i huvudet hela tiden och jag har tänkt flera gånger sista veckan att jag ska skriva ner dem här. Men nu när jag sitter här med datorn i knät så står det stilla....
I torsdags var jag på ks på återbesök och då bestämde vi att när de får ihop en grupp så ska jag börja kbt mot smärtan. Vi kommer att vara 5-8 pers som träffas ca 1 ggr i veckan under tre månader. Det ska bli jättespännande, men samtidigt jätteläskigt.
Jag vet ju att jag blev mer påmind om min smärta bara av att vara där och prata med läkarna, så vi får se hur det går. Men jag har försäkrat mig om att det går att hoppa av om man känner att det inte är rätt.
Jag har under senaste veckan funderat mycket på hur olika vi människor hanterar smärta. Och det finns nog inga rätt eller fel sätt. Jag måste nog bestämma mig för att det faktiskt är så innan jag börjar med det här, för det är ju inte säkert att de andra i gruppen hanterar smärtan på samma sätt som jag. Och vi är ju faktiskt där allihop för att förändra våra vardagar.
Jag vet att de inte kan bota smärtan på något sätt, de kommer inte ens att försöka. Men förhoppningsvis så får man redskap att hantera det bättre.
Nu ska jag krypa ner i sängen och hoppas att jag får sova i natt för påsarna under mina ögon är inte att leka med! 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0