Söndag

Oscar vaknade ganska tidigt imorse, men var nöjd med att titta på tv ett tag, så jag passade på att ligga och dra mig en stund.
Efter frukost spelade vi spel och fixade lite sen kom två trötta hajkare hem.
Jag passade på att åka till gymmet och det kändes riktigt bra idag. Körde på ordentligt så vi får se hur det känns imorgon... Träningsvärk tar jag tacksamt emot, men annat undanbedes!
Så skönt att träna på en söndag, idag var vi 9 st på gymmet.
Nu har jag vikt en massa tvätt och ska få in det i garderober innan jag kryper ner i sängen.
Har hämtat hem Elin idag så nu är vi fulltaliga!!! Ialla fall ett par dagar innan Claes åker iväg...
Idag har jag bjudit familjen på en hederlig svensk söndagsmiddag! Det är så härligt när alla sitter vid bordet och samtalar. Vi är ganska bra på det i vår familj. Eller det är väl så att Claes och jag tycker att det är viktigt och ser till så att middagen blir en hyfsat lugn (Oscar bråkar gärna) tillställning då vi kan prata om dagen och annat. Jag har ju fått det med mig hemifrån så det är inget konstigt för mig. Men jag vet ju att det är ganska vanligt att det inte ser ut så i svenska hem. Men jag tror att det är viktigt att man sitter ner ihop hela familjen och pratar med varandra och att alla får komma till tals oavsett ålder. Jag hoppas att mina barn uppskattar det när de blir större även om de kanske inte alltid gör det nu.
Sen är det klart att vi av olika skäl inte kan äta ihop alla dagar men de som är hemma äter ihop och så får den som kommer hem senare äta själv.
För en 4-åring som gärna vill stå i centrum hela tiden är det väldigt bra träning att lyssna på vad andra har att säga och att vänta på sin tur :-)
Men idag var han genuint intresserad av vad Alva hade att berätta om sitt läger. Så mysigt att se!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0