Vissa dagar...

vill man bara stryka ur kalendern och det här är en sån :-(Har knappt fått sova inatt pga av värk. När jag väl kom till jobbet så ballade magen ur efter alla värktabletter den senaste veckan. Så jag åkte hem och la mig ett tag innan det var dags att åka till sjukgymnasten.Claes är bortrest och Elin är hos sin pappa så det är bara jag och småbarnen hemma så idag lagade Alva maten.Jag har insett att jag måste bli bättre på att släppa in barnen i köket. Jag har alldeles för stort kontrollbehov, framför allt när det gäller mat. Men jag har bearbetat mig själv ett par månader :-) Men nu ska jag bli bättre på att släppa in barnen och de ska få göra på sitt sätt. Det kan ju inte bli värre än att vi får åka till pizzerian...Idag var det bra start för mig; färdiga köttbullar och makaroner, gurka och paprika. Det går ju liksom inte att misslyckas med :-)Och jag fick en jättestolt dotter på kuppen!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jennifer och Hampus hjälper oftast mer än gärna till i köket, och det brukar fixa det galant :)
Många gånger så gör de maten själva, jag sitter vid köksbordet och har lite koll bara.
Kanske inte så avancerad matlagning, utan det blir det som är lättlagat och de tycker om som köttbullar med pasta, pannkaka, pannbiffar m.m. Och så fixar de alltid grönsaker till maten, jätte härligt tycker jag :)

Svar: Jag vet att jag måste bli bättre :-) Men jag har övat de senaste dagarna och kommit fram till att det är inte barnen som behöver lära sig... De klarar det galant! Det ligger bara hos mig!
Pernilla

2013-10-04 @ 23:59:28
URL: http://jenniferbakarolagarmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0