Love2010

Idag har jag, Alva och Oscar varit inne i stan hela dan. Vi skulle komma iväg tidigare än vad vi  gjorde, men jag är ju inte så bra på sånt... Det tar sin tid att sysselsätta dem så att jag kan duscha, göra mig iordning och packa ihop vad man kan tänkas behöva under en dag... Precis när vi skulle gå till busseen så hade förstås Oscar bajsat och medans jag bytte på  honom så passade Alva på också. Till slut kom vi ialla fall iväg! Och klockan var halv elva så det var inte så illa...

Jonas hade varit på anställninsintervjuv så vi mötte upp honom och gick och gjorde några ärenden. Sen strosa vi bort till "festivalområdet" men det var inte så mycket att hänga i granen så där mitt på dan. Vi hamnade till slut på af Chapman och åt lunch. Väldigt trevligt! Maten var ok, men inte så mycket mer.

Sen tog vi båten till Galärparken. (Jonas vinkade av oss vid båten och åkte hem) I Galärparken hade de lite saker för barn. Det var inte så jättemycket, men vi lyckades vara där ett par timmar ialla fall. Alva tittade på barnteater och vi spelade minigolf bl a.
Sen gick vi tillbaka till stan. Längs med Strandvägen kom hela tiden flak med studenter. Jag var lite rädd att jag skulle bli dränkt med öl så vi höll oss så långt in till husväggen som möjligt.
Halvvägs fick vi sällskap av Jenni som precis slutade jobbet när vi gick förbi.
Vi tog sällskap till centralen och Jenni tog tåget hem, medan jag och barnen åt middag. Alva ville ha nudlar och kyckling så det var bara att leta upp det :-)
Sen tog vi också tåget och bussen hem.
Oscar har bara sovit 35 min på hela dan och nu först har det tystnat i hans rum (21:50), även i Alvas rum har det tystnat nu...
Det har varit en jättemysig dag och barnen har verkligen skött sig exemplariskt!!!


Nu har jag precis tittat på Grays och det var ett jättekonstigt avsnitt. Det var näst sista denna säsong. De visar sista på kanal5 paly, så jag tror att jag ska kolla det tills Claes kommer hem...







Kommentarer
Postat av: Jonas

om nån undrar vad jag och Alva tittar uppåt mot så satt det folk och åt uppe i trädet!!!

2010-06-12 @ 16:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0