Jaha, dags för bilen att krångla...

Var hos sjukgymnasten 10.40. Fattar inte hur svårt det kan vara att planera för att komma iväg... Men till slut var jag, Alva och Oscar färdiga. Regnet fullkommligt öste ner så jag hade ingen lust att montera vagn så jag bar Oscar i bilbarnstolen. Men den är så förbenat tung och otymplig. Inte så lämpligt när jag var färdigbehandlad....

När vi ändå var inpackade i bilen så åkte vi till Barkarby. Första stoppet var efter Alvas begäran McDonalsd där vi åt lunch. På vägen dit så började bilen "hoppa" och en konstig lampa började blinka. Jag stannade och ringde Claes, men vi kom överrens om att jag kunde försöka åka vidare. Men jag var bra nervös...
Efter lunchen åkte vi till Toysrus. Alva är nämligen bjuden på 3 kalas i helgen, så vi införskaffade presenter till dem och en jättesöt snuttefilt till Oscar.
Sen gick vi i två affärer till innnan vi gav oss hemåt. Bilen hoppade likamycket på vägen hem. Efter bara tre minuter började även bensinlampan att lysa... Men det gick det ju att göra nåt åt.

När vi kom hem blev vi inbjudna på fika hos grannen. Albin fyller 5 år idag så vi fick tårta :-)

Klockan sex skulle Elin vara på träning så innan dess lagade jag mat och vi hann äta också. Idag blev det köttfärsbiffar som jag kryddade med bl a spiskummin, till det blev det couscous och myntasås. Gott!

När jag släppt av Elin på träningen så hämtade jag upp Mange och så åkte vi till mamma. Dit kom även hon som ska hålla i begravningen. Vi skulle planera den. Det var jobbigt, men inte så jobbigt som jag trodde. Hon ville att vi skulle berätta om pappa och det är så mycket man vill säga och berätta så att alla förstår hur han var. Men å andra sidan så kommer alla som kommer att vara där att veta det redan,de är ju där för att de kände och tyckte om honom. När hon gått sen så kom vi på mer och mer saker som vi glömt att säga, så mamma ska ringa henne imorgon och fylla på med lite saker...

Nu är klockan snart tolv och det är en dag imorgon oxå... Så det är dags att krypa ner i sängen. God natt!!!

(Imorgon får Claes ta min hoppiga bil till jobbet och se om de i verkstaden kan hitta vad som felar...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0