Stackars Elin!!!

Natten har varit jobbig. Oscar har sovit ganska bra, men däremot har Claes snarkat så att jag inte kunnat sova...
Vi lämnade Alva imorse och sen åkte vi hem och åt frukost, när Oscar somnat så satte jag igång att baka. Det blev drömmar och kokostoppar som blev riktigt bra. Och en omgång kärleksmums som inte blev bra, den ska kastas imorgon. Men först ska Alva få äta lite mer av den...

När vi hade ätit lunch och fixat oss, så var det dags att hämta Alva på dagis. De har haft maskerad idag, så hon var utklädd när jag lämnade henne. Hon var ett bi :-) 




Sen åkte vi till arlanda och hämtade två frusna Madridresenärer.
Mamma hade glömt kvar sina hemnycklar i Spanien så vi åkte förbi och hämtade våra extranycklar.

När vi väl var hemma så började jag med middagen det blev Kyckling cashew (som vi kallar det härhemma, eller ´Kinainspirerad kyckling" som det står i receptet. Det är hur som helst en favorit i det här hemmet. Lätt, snabbt och väldigt gott!!!
http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=15552
Prova! Jag brukar alltid ta dubbla mängden grädde och soya, och så använder jag mellangrädde iställer för matlagningsgrädde. Men den här familjen äter sås i otroligt stora mängder...

Efter maten så skjutsade jag Elin till träningen och så åkte jag och handlade.
Jag och barnen åt tillsammans och sen mötte vi Claes i dörren så han fick gå in och ta de två minsta så att jag kunde åka.
Claes hämtade Elin sen och när hon kom hem så klagade hon på huvudvärk och att hon såg konstigt...
Huvudvärken blev bara värre och värre och till slut så grät hon bara. Jag lade henne i sängen och släckte lampan. Det tog inte lång stund innan hon började må illa och sen kräktes hon 5 ggr.
Jag slog på nätet på migrän och allt stämde. Det kan utlösas av bl a sömnbist och tryckändringar.
Nu sover hon! Hoppas att hon får sova hela natten och att hon är ok imorgon.

Igår var vi på 6 mån koll med Oscar. Han är 68,5 cm lång och väger 8740. Han är en STOR kille :-) Allt annat såg också bra ut!

Nu har det tysnat i vårat sovrum så nu kanske Oscar sover. Då ska jag också passa på att sova lite.

Kommentarer
Postat av: nettan

Vad söt Alva är i bi kläderna :-)

Stackars Elin, lät ju verkligen inte roligt.



Oscar verkar ju väga nästan lika mycket som Hampus vägde på senaste kollen. När Hampus var 6 månader var han 68 cm men han vägde 8700g när han var närmare 11 månader.

Vi ska på 18 månaders koll den 16:e, tror att han har lagt på sig en hel del senaste månaderna. Han äter ju jämt, finns inget stopp i han.

2009-11-04 @ 23:49:26
URL: http://jeanettestridh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0