tar en paus

sitter med en kopp kaffe. Ska bara sitta i tio minuter sen måste jag köra igång igen, men just nu har jag så ont så hela kroppen skriker...
Imorse var det drop-in-frukost på dagis. Mycket trevligt! Claes hade kundbesök så han kunde inte följa med, men jag, Alva och Oscar var där. Sen lämnade vi kvar Alva och åkte till Öppna förskolan där det var fotografering. Men det var så många före mig så jag trodde inte att vi skulle hinna. Men de var så snälla så jag fick gå före. Snabbt in och foto Oscar och sen in i bilen igen och åka och hämta mamma och sen till sjukgymnasten. Jag har ju så jä-la ont i svanskotan... Hon kollade och hela det partiet var snett och vridet, så hon försökte göra vissa justeringar där. Det var inte skönt :-( Hon tror även att jag har problem med ligamenten, vilket är vanligt om man är gravid eller ammar, så det kommer förmodligen inte att gå över förrens jag slutar att amma. Kul! Jag som knappt kan röra mig och än mindre bära Oscar.
Vi gick och handlade innan jag lämnade mamma och åkte hem. När jag kom hem var kl 12.30, så jag hann vara hemma i en dryg timme innan jag hämtade Alva. Då hann både jag och Oscar äta lunch. Jag fick resterna från igår och Oscar fick potatis och broccolipuré. HAn verkar tycka att det är gott, men får ändå lite kvälvningar. Men det är nog bara för att han inte är van vid konsistensen. Jag matade honom med lite vatten på en sked, och det var jättegott! OCh jättekul att prutta i för då skvätte det på hela mamma :-)
Nu har Alva ätit mellis och jag har matat Oscar och han har somnat i sin säng. Så förhoppningsvis kan han sova lite längre än de två 5-minuters passen han har tagit tidigare idag.
Själv ska jag städa lite mer innan det är dags att laga mat.

Kommentarer
Postat av: Jenni

Ta inte ut dig gumman kram

2009-11-11 @ 17:08:36
URL: http://jenni.bloggie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0