Höstlov

Idag var det första dagen på höstlovet! Claes åkte till Tyskland imorse och kommer inte hem förrens på fredag. Men vi andra var lediga idag. Jag, Alva och Oscar åkte ner till nya Vilundabadet, men Elin ville inte följa med. Det var sådär, ganska litet och inte så mycket grejjer. Men Alva och jag hade jättemysigt. Oscar badade endel också. Efter ett par timmar i badet visade Alva mig sina skrynkliga fingrar och sa at det var dags att gå upp :-)
På vägen hem så stannade vi och köpte frimärken och fick iväg de flesta inbjudningarna... Resten ligger i lådan imorgon. Så är det bara resten av planeringen och förberedelserna kvar.

Vi åkte hem och tog en varsin yoggi och han sitta ner i ca 40 min innan det var dags att åka till gympan.
Det var inte så många barn där idag, men de som var där lät desto mer. Jag fattar inte hur 5-åringar kan ha så mycket energi. Men det är härligt att se. Idag hoppade de bla trampett. Och Alva fick visa att hon lärde sig att göra kullerbytta utan att sätta i händerna igår.

När vi åkte ifrån gympan så åkte vi förbi mamma och hämtade svamp som hon har plockat. (Så nu vet jag vad jag ska göra imorgon) och så åkte vi förbi Elin med lite grejjer. Nu ska hon vara hos Krille till på fredag, då hon åker till Madrid.
Väl hemma så kokade jag spagetti och värmde köttfärssåsen som jag tog fram ur frysen imorse. När vi hade ätit klart och diskat upp så var det sovdags för Alva. Nu har även Oscar somnat och det är väl dags för mig med strax.

Igår när vi var hos Claes föräldrar så hade de köpt en stor pumpa som tjejerna (Elin) skar ur. Vi fick ta med den hem, den ska stå på vår trapp.


Kommentarer
Postat av: nettan

Va duktig Elin är att fixa med pumpan och övriga frukter/grönsaker.

Vill ni åka med till barnensdjungel (eller nåt annat kul) på fredag?

Barnen går lite kortare dag på dagis då Jennifer har dans på fredagar, men det är ju ingen dans nu när det är lov.

2009-10-27 @ 09:39:05
URL: http://jeanettestridh.blogg.se/
Postat av: Nilla

Vilken tid hade ni tänkt att gå?

Jag ska till Arlanda och lämna mamma och Elin och hämta Claes vid 13-tiden.

2009-10-27 @ 12:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0