Fortfarande fredag

Jag, Alva och Oscar gick till öppna förskolan idag. Det är ganska skönt att gå dit så att Alva får leka med lite andra saker ett tag. Det är ju ändå inga kompisar hemma. Det var i och för sig ingen i hennes ålder på öf heller, men hon hittade deg och lekte med den ganska länge. Sen ritade hon en teckning och jag fick skriva en saga till som hon berättade för mig. Den var helknasig... Bl a frågar prinsessan sin mamma: -Är katta skitig?
Jag fattar inte vad hon får allt ifrån :-)
Vid tolv gick vi hem och åt lunch och spelade dataspel, tittade på tv, lekte, diskade och plockade tills Jessica kom och fikade. Hon var kavr tills det var dags för oss att åka igen. Den här gången ner till centrum och optikern.
Vi mötte upp Claes och Elin där. Det gick sådär hos optikern. De linserna jag brukar ha görs inte längre.. Så jag ska få prova nån ny sort. De kommer att vara lite starkare på ena ögat, men största skillnaden är astigmatismen som kommer att ändras drastiskt. Inte vet jag om det är till det bättre eller sämre, men förhoppningsvis så kommer jag att se bättre. Jag har tydligen någon sorts skelnings fel, utan att skela. Jag fattade inte riktigt vad han menade, men jag behöver inte göra något åt det om jag inte ska skaffa nya glas till glasögonen. Och då måste jag i så fall till en läkare för det får inte optikern korrigera...
Sen var det Elins tur att gå in och hennes syn hade blivit ganska mycket sämre. Stackars henne! Hoppas att hon inte blir lika blind som mig.
När vi var klara där så gick vi till den nya thairestaurangen i centrum. Den är inte speciellt mysig, men de har supergod mat där!!! Efter maten så åkte Claes och Alva hem så att hon skulle hinna leka med kompis och jag och Elin gick och shoppade.
Det blev ett par varsinna jeanstights, en mössa till mig och ett linne och en tröja till Elin.
Nu har vi haft lite fredagsmys och de yngsta barnen sover i sina sängar, Elin sitter vid datorn i sitt rum, Claes tittar på nån dålig film (med stängda ögon och konstigt läte) och jag funderar på att gå och sova :-)

Kommentarer
Postat av: Jenni

Jaha så han var klar med pingisen då?????

2009-09-26 @ 11:00:55
URL: http://jenni.bloggie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0