museeum, kaknäs och film...

Imorse gick vi upp ganska tidigt. Strax efter nio gick vi till öppna förskolan och var där i ett par timmar. Sen gick vi hem och gjorde lunch och gjorde oss iordning att åa. Claes hade erbjudit sig att komma och hämta oss, men Alva ville åka buss och tåg, så det gjorde vi. Vi åkte till tekniska museet. Det var jättemysigt att gå där med Alva. Oscar somnade när vi gick in och vaknade när vi nästan var klara. Claes kom också dit efter ett tag...
När vi var klara där så åkte vi över till Kaknästornet. Vi tittade först på utsikten och sen åt vi middag. Mycket god mat! Kan jag verkligen rekomendera.

Oscar i vagnen  i väntan på bussenAlva och jag på restaurangenutsiktKillarnakaknästornet


På vägen hem åkte vi föbi Claes föräldrar och lånade filmen "Män som hatar kvinnor". När vi sen kom hem blev det Idol och ostbågar, sen la vi barnen och nu har vi tittat på filmen, druckit vin och ätit ost :-)
Filmen var bra, men läskig och otäck.
Det har varit en väldigt trevlig dag och när jag verkligen tar mig tid med Alva så funkar det ju mycket bättre, även om hon gör tokiga saker och testar mig. Men jag har försökt att prata med henne och förklara varför hon inte kan göra vissa saker istället för att bara säga till. Vet inte om det hjälper, men jag inbillar mig det.

Igår när jag lämnat Alva på dagis så åkte jag och Oscar ner till minneslunden. Jag ville titta på blommorna en sista gång och bara sitta där en stund. Så fort jag fick syn på kyrkan så kom tårarna... Jag satt där en stund, och det kändes skönt. Sen åkte jag hem till mamma och väkte henne. Jag hade lovat henne att hjälpa henne med några saker så jag satt där nästan ända fram till lunch och fyllde i papper och fixade bankärenden. Sen åkte jag hem och åt lunch innan jag hämtade Alva. Då kom killarna från kabel tv och skulel sätta i fler uttag, så jag visade dem vart jag ville ha det och sen åkte jag... Vi handlade och lyckades även hämta ut Winnerbäck-biljetterna, son förresten inte blir den 7 nov utan den 8:e. När jag skulle hämta dem häromdan så hade de biljetterna blivit avbokade och det fanns inga nya, så vi fick ta en ny dag istället... (Jag som hade fått barnvakt till två av tre... nu är det bara att börja om)
Jag hade fått ett blomkålshuvud av mamma så det blev indisk pyttipanna tillmiddag. Mycket gott! Claes spelade badminton så han kom lite senare.

Imorgon blir det Uppsala och Svenska cupen tävlingar i trampolin. Elin ska tävla, så håll tummarna!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0