Redan torsdag!!!

Dagarna bara försvinner... Jag vet inte riktigt vart de tar vägen och vad jag gör, men snabbt gå det. Skulle vilja stanna tiden. (snart är det fredag och det är väl dit jag inte vill...)

I tisdags var Alva hemma från dagis, eftrersom hon ska få gå imorgon. Så hon fick vara och leka med Zara när jag och Oscar var på babymassage. Sen gick vi också in dit och fikade. Jag hann knappt göra något hemma sen innan Jenni kom. Hon stannade och åt (Kyckling och grönsaker i panaengcurry och ris) och sen skjutsade hon Elin till träningen. Då ringde Linda och kom över med sin son och fikade. Henne har jag inte träffat på jättelänge. Det var kul!

Oscar leker

Igår var Alva på dagis och jag, Oscar och mamma var i Stinsen och letade kläder. Vi hittade en klänning och kofta till mamma där. Jag såg en klänning som var fin men inte fanns i min storlek, så de ringde till Väsby centrum och lade undan en i min storlek. Sen kastade vi i oss lite lunch och åkte och hämtade Alva. Sen ändrade vi planerna flera gånger och det slutade med att jag och alla barnen (Elin hade kompis med sig) åkte ner till Väsby och köpte klänning till mig, letade efter något till Elin, mötte Claes och åt middag där. Tjejerna gick till sin träning klockan sex och sen åkte jag och de andra barnen ner och tittade på när de tränade. Oscar skrattade så han tjöt när han såg alla hoppa. Så sött!!!

Idag har jag inte haft så mycket planerat. Jag har tvättat lite, plockat, dammsugit och lite så. På fm så masserade jag Oscar så sen sov han ganska länge. Jag packade ner några mackor, banan och kakor och så tog jag en promis till dagis. Det tog ca 10 min dit, hem tog det 1,5 timme :-). Men då stannade vi och klättrade i träd, åt mellis i lekparken osv. Vi tog Albin med oss så kunde jag sitta och läsa tidningen en stund medans de lekte.

          Alva äter mellis

Till middag blev det pannbiff med lök och potatis efter Elins önskemål. Sen åkte vi iväg till barnens hus och köpte pysselböcker. Mutor för morgondagen...

Nu har jag försökt att förbereda lite inför imorgon, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra och vad jag ska packa ner. Känner mig totalt förvirrad. Jag är jättetrött men vill inte gå och sova. Vill inte att det ska bli imorgon. Men det blir det väl hur som helst och då kanske det är bättre om jag sovit lite...
Jag har funderat i flera veckor på om jag ska hålla något tal eller inte. Men så har jag bestämt mig för att jag inte ska det. Men jag kan inte riktigt släppa det. Jag vill så gärna, men nu har jag inte förberett något och jag vet inte om jag klarar av det. Men jag har letat fram dikten jag läste på farfars begravning, så om jag orkar och vill så kan jag läsa den. Jag vet att pappa tyckte att den var jättefin.
Håll tummarna för att det går bra imorgon!

Kommentarer
Postat av: Anette

Jag tänker på er ! Hoppas det går bra i dag ! KRAMIS Anette

2009-09-11 @ 11:21:06
Postat av: Anonym

Jag tänker på er ! Hoppas det går bra i dag ! KRAMIS Anette

2009-09-11 @ 11:22:55
Postat av: Yasemin

Hej! Ville bara skicka värmande kramar!! Tänker på er! Kram

2009-09-11 @ 13:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0