Usch, vilken dag!!!

Imorse gick allt över förväntan! Vi behövde inte stressa alls på morgonen och vi blev inte osams en enda gång. Det var väl redan då jag skulle börjat förstå att det här inte skulle sluta bra!
Massagen gick jättebra idag, Oscar var vaken hela tiden och tyckte att det var mysigt. Efteråt så fikade vi och fyllde i en utvärdering eftersom det var sista gången. Det var trevligt att sitta och prata med de andra mammorna.
När vi kom hem så slängde jag bara in de handdukar som Oscar hade kissat ner under massagen och drog iväg ner till centrum. När jag kom dit så slängde jag i mig en macka till lunch. Jag köpte några par trosor åt mig och en kortärmad body till Oscar och sen gick vi till BVC.
Jag ringde igår och fick en tid så att Oscar skulle få sina 5-månaders sprutor. Det var INTE kul! Han blev jätterädd när han fick den första och den andra gjorde ont :-(
Sen skyndade vi oss till dagis, och var där strax efter två. Då hade Alva redan frågat fröken om när jag skulle komma. Hon som annars brukar bli arg när jag kommer. Hon var väldigt grinig på vägen och väl hemma så hade hon fått post. Det var en rygga, en t-shirt och en keps från Bamseklubben. MEn hon bara grät. Allt var fel. Så då tog jag tempen på henne: 38.7!!! Inte bra!
Bäddade ner henne i soffan och tog hand om Oscar som hade lite ont efter sprutan. Och så började jag göra en köttfärssås. Jag lade ner lite extra krut på den och gjorde väldigt mycket så att jag skulle ha till lunch och att frysa in.
Strax innan Claes kom hem så behövde jag ha i lite mer vätska och tog lite grädde. Men grädden var gammal!!! Allt skar sig. Det var bara att kasta allt. Då var jag inte glad...

Efter maten (spagetti och pesto) skyndade jag mig och gick upp till öppna förskolan. Det var en föreläsning om gränssättning. Det var bra! Man fick lite tips och ideér.
Tanken var att Claes skulle ge Oscar flaskan när han blev hungrig. Men jag hade telefonen bredvid mig hela tiden ifall att. Han ringde inte. Men när vi närmade oss vårat hus så hörde jag han gallskrek här inne (Oscar alltså). Så jag sprang in och matade honom.

Nu är klockan nästan tolv igen... Dags att krypa ner i sängen. Har en sjukling att pyssla om imorgon. Någon som har tips på hur hon garanterat blir frisk till på lör???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0