Mysiga dagar med trevliga tjejer

Tidigt igår morse så åkte Claes iväg till Tyskland. Jag lämnade Alva på dagis och sen gick Oscar och jag till öppna förskolan. Tanken var att han skulle få leka av sig så att han kunde sova i ett par timmar sen. Jag behövde nämligen röjja hemma innan vi skulle få gäster. Men medans jag var på öppna förskolan så kom Jenny och Molly :-) Oscar somnade så jag, Jenny och Molly hjälptes åt att röjja så att vi ialla fall kunde vara på nedervåningen...
På em så hämtade vi Alva och åkte ner till centrum. Jag hade tid på bvc med Oscar och Alva fick gå i affärer med Jenny under tiden. Det gick jättebra hos läkaren och han vägde 10600 och han var 77 cm lång. Han har gått upp 250 gr på två månader. Så nu märks det verkligen att han har börjat röra på sig.
Efter fika och lite shopping åkte vi hem igen och då började jag med maten.Sen kom Jenni hit och åt med oss. Det var länge sen jag fick med både Jenni och Jenny på en gång. Trevligt!!!

Imorse gick vi upp tidigt men kom inte iväg förrens ganska sent ialla fall. Det tar tid att göra iordning tvä tjejer (kärringar), en 6-åring och två småbarn. Hur som så kom vi iväg till öppna förskolan. De har sångstund på onsdagar, så jag tänkte att det kunde vara kul för Alva, Oscar och Molly att gå på. När vi kom dit så visade det sig att det var andakt idag... Det är det en gång per termin, snacka om att taima (?) fel! Jaja, de blev en massa sånger ialla fall, blandat barnsånger med psalmer. Hoppas att Jenny och Molly inte blev alltför skrämda.

Efter sången så gav vi de små barnen mat och sen gick vi hem och packade in oss i varsin bil. Jag och mina barn åkte in till stan och hälsade på Åsa, Esther och Valter. Det var väldigt trevligt och tjejerna lekte hur bra som helst! Killarna också, även fast de var tvungna att tanka lite mammakärlek emellanåt.
Vi var kvar ända tills halv fem så på vägen hem så stannade vi på burger king.

Nu fick jag precis ett sms av Claes. Han är på svensk mark!!! Skönt, nu är han hemma till på söndag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0