Pappa

Idag skulle pappa ha fyllt 58 år!!!
Det känns jättekonstigt. Jag har nog förstått nu att han inte finns mer, men jag vet inte om jag har accepterat det ordentligt. Ibland leker jag struts och låtsas som ingenting. Det är nog många som tycker att jag är känslokall, men jag måste nog vara det utåt för att inte bryta ihop vissa gånger. Medans ibland känns det ganska ok.
Jag har ju mina barn att glädja mig åt, annars vet jag inte hur jag skulle ha klarat detta...

Vi brukar alltid fira Valborg med att att äta födelsedagsmiddag med pappa och sen gå till brasan i Fresta och sen gå tillbaka och vara där halva natten.
Mamma har bestämt att hon orkar ha oss där i år, det enda är att vi byter meny från de senste åren. Då har vi ätit cour de filé. Det hade vi på kvällen på pappas begravning så det känns inte som att vi vill ha det idag. Vi har istället bestämt att vi att vi ska grilla.

Hoppas att det går bra ikväll och att det inte blir alltför ledsamt.

Men först ska vi göra något kul!!! Vi ska hämta Claes på Arlanda!!! Gud, så skönt det ska bli att få hem honom!!! Nu har han varit borta i elva dagar och det börjar kännas nu.

Imorse när jag vaknade tror jag att en nerv hade hamnat i kläm, jag kunde knappt röra på vänsterarmen utan att det gjorde jätteont. Jag har ju i och för sig haft ont hela tiden, men jag undrar om jag inte riktigt har kännt efter förrens idag, eftersom jag vet att Claes kommer hem idag.

Just nu tokröjjer Oscar... Alva leker med Zara på sitt rum. Jag ska snart försöka söva Oscar så att jag kan ta ett varv med dammsugaren och ta en dusch. 

Kommentarer
Postat av: Jenni

Lilla hjärtat jag är helt säker på att ingen tycker du är känslokall, alla hanterar döttsfall olika. Jag själv går omkring och ignorerar det hela. När jag kom på att Pelle skulle fyllt år idag blev jag bara ledsen för jag fattar fortfarande inte att han är borta och vill inte att det ska vara så, trodde inte att jag skulle sakna honom så mycket. Fäller en liten tår nu när jag skriver detta. Uch vad livet är orättvist ibland. Massor med kramar till heeela familjen

2010-05-01 @ 10:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0