Envishet lönar sig!!!

Jag vågar knappt tro det, men nu har Oscar sovit två hela nätter i rad!!! Eller inatt vaknade han vid 12 och då var jag in och gav nappen och buffade lite, så somnade han om efter 3 minuter.
Så nu hoppas vi att detta är en vana och inte bara någon lyckoträff...

Min dröm om ett fint flickrum är över!!!
Jag har ju köpt ett jättefint draperi som Alva har haft vid sängen. Tyvärr har det vid ett flertalet tillfällen "trillat" ner. Så illa så att väggen har släppt. Så förra veckan satte Claes upp en regel som han fäste draperiet i. Men igår kväll hände det som inte fick hända.... Alva dök ner i sin säng, eller simmade som hon sa själv. Och landade såklart på draperiet och det losnade. Så illa att till och med regeln som skulle vara idiotsäker kosnade :-( Och Claes hade gjort klart för Alva innan att det var SISTA gången han satte upp det. Så det var många tårar igår kväll... Och jag får väl inse att barnrum inte ska vara fina, de ska vara praktiska!!! (Ialla fall hos min vildingar som inte kan vara still)


Åka skridskor hem från dagis är inte många som kan! Men vi kan!!! :-)
Så igår när solen sken och det inte var så jättekallt så tog Oscar och jag promenadvägen till dagis och hämtade Alva. Sen gick vi ner på isen och satte på Alva skridskorna. Hon åkte hela vägen hem, det tog bara 10 min. När vi såg vårat hus så satte vi oss i snön och plockade fram lite mellis som jag hade tagit med mig. Stor succé! Medans jag plockade ihop så skulle Alva bara åka en liten bit till. Hon försvann så jag bara såg en liten rosa prick långt bort, men sen hade hon kommit på sig och vände. Då kom det stora provet för mig. Att ta mig från den plogade fina isbanan till gångvägen. Det fanns inga gångar så det var bara att gå i snön och mina fötter försvann ner i snön... Jag var HELT slut när jag kom hem...

Igår var Jeanette här och hade Aloe vera hemparty. Vi var totalt 8 st som lyssnade, fikade, babblade och shoppade. Riktigt trevligt!!! Jag visste ju redan vad jag skulle köpa, och det blev inget mer... Jag har kvar av det andra som jag brukar använda så jag får köpa nytt när det är slut.
Hon gör även Make up kvällar, kanske ska satsa på det fram till våren.


   Elin har hittat en smink-box som hon vill ha :-)

Nu ska jag hoppa in i duschen för nu är Jenny och Molly på väg hit!!! Det ska bli så kul att se dem båda två, det var så himla länge sen. Jag har inte sett dem sen vi var i Turkiet, och det är 4 månader sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0