En kort vilopaus

tycker jag att jag är förtjänt av nu. Jag har slitit i Alvas rum i över en timme. Har tömt hennes bokhylla och burit ut den i vardagsrummet. Så nu står den där alldeles tom. Jag har fotat den och bett Claes att lägga ut den på blocket. Men det känns lite sorgligt. Den bokhyllan köpte morfar begagnat till mamma när hon var liten, sen har jag och mina syskon haft den och nu både Elin och Alva. Just nu är den rosa, men när man öppnar dörrarna så ser man att den varit både gul och blå. Om någon av mina bröder ser detta och vill ha hyllan, hojta till :-). Jag är inte så händig, men den här hyllan har jag faktiskt slipat och målat själv :-)



Innan jag gick in i hennes rum så satte jag mig vid datorn och gjorde skolval för Alva. Så nu har vi önskat Bollsta som första val och Bredden som andra. Hörde att det är 80 barn i upptagningsområdet, men att det bara finns 60 platser. Ryktet säger att de går på närhet och då borde vi få plats, men man vet ju aldrig... Jag hoppas att hon kommer in på Bollsta och att Oscar får plats på Bryggan. Det skulle göra vardagen så mycket lättare till hösten.

Ikväll är planen att jag ska gå på yoga!!! Friskis har gratispass hela veckan och Yasemin och Sofia skulle gå ikväll så om allt går enligt planerna och Claes kommer hem i tid så ska jag iväg. Hmmmm, jag kan inte ens komma ihåg när jag tränade sist, men jag vet att det är VÄLDIGT många år sen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0