Hemma igen

Sitter hemma i soffan efter ett dygn i Gävle. Oscar sov hela tågresan så vi andra kunde sitta i lugn och ro. Alva tyckte att det var jättemysigt, men hon litade inte på mig... Elin har ju åkt tåg till Gävle förrut och det hade Alva förstått. Vi hade lite youghurt, frukt och bullar med oss. Hon frågade först mig om man verkligen fick ha egen mat med sig på tåget och när jag sa ja, så tittade hon på Elin och frågade om man verkligen fick det :-)
Vi mötte upp Claes och gick till hotellet och lämnade väskorna, sen bar det av till bowlinghallen. Hotellet låg precis vid torget och allt var inom gångavstånd.
Jag orkade spela en och en halv serie sen sa min kropp stop, så då tog jag och Oscar en promenad medans de andra spelade klart. De andra var väldigt nöjda när de var klara. (Förutom att Elin inte hittade sin mobil, men vi konstaterade att den förmodligen var på rummet)
Vi gick bort till restaurangen som Claes hade blivit rekommenderad. Det var en amerikansk saloon. Alla som jobbade där var klädda som cowboys och de hade juldekorerat som bara amerikanare kan. Med andra ord julsaker som glittrar, blinkar och glimmar överallt!
När vi satt oss vid bordet så kom de och kastade hela jordnötetr med skal på på bordet. När man ätit dem så bara sopade man ner skalen på golvet. Alva tyckte att det var mycket konstigt. Oscar var ganska bråkig under middagen, eller det gick upp och ner, ibland satt han och pratade och var jätteglad, men ibland så skrek han och var allmänt missnöjd. Han somnade i stort sett på en gång när vi gick ut därifrån.
Vi gick tillbaka till rummet och letade efter Elins telefon som var spårlöst borta!!! Elin var mycket nere ett tag. Claes gick ut och letade och efter bara 5 minuter så ringde det på min telefon från Elins nummer :-) HAn hade hittat den. Någon hade lämnat in den i receptionen på hotellet.
Oscar sov och tjejerna fick cola, chips och godis och titta på idol. Då passade Claes och jag på att gå ner i hotellbaren och ta en kaffe/vin. Trevligt! Vi hade ju inte pratat med varandra på flera dar. Så den halvtimmen var välbehövlig.

Imorse gick Alva och Claes ner till poolen och badade lite före frukost. Då passade Oscar på att bajsa så mycket att det välde ut från blöjan och på fotöljen... Det var bara att ta en dusch med honom och sen rengöra rummet...
Hotellfrukost och planering av dagen. Alva och Claes åkte på järnvägsmuseet och jag, Elin och Oscar gick och shoppade. Det blev mest fönstershopping innan de andra kom tillbaka. Sen var vi ganska bra på att shoppa allihop.
Sen skrek Oscar i stort sett hela resan hem... När vi kom till Väsby så köpte vi ljus och åkte till Fresta kyrka. Både Claes mamma och min pappa ligger ju där. Det är så otroligt vackert med alla ljusen, speciellt när man kommer på kvällen.
Nu har vi ätet plock mat och jag har tagit hand om disken, tvätten osv. Så nu är det väl dags att krypa ner. Det är en dag imorgon också...


Nöjd tjej på tåget


Alva bowlar

Claes bowlar


Jordnötter -eller bara skal...

Tjejerna provar gungstolen utanför restaurangen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0