Hur många delar kan en matta bli???

Idag har jag varit ledig. Så Oscar och jag började med att ta en sovmorgon. Det innebar att vi vaknade 07.20. Inte riktigt vad jag skulle kalla sovmorgon för några år sen, men...
Vi kunde ialla fall ligga kvar i sängen och titta på tv ett tag innan vi gick upp och åt frukost.

Häromdagen tog Claes ner en matta från Oscars rum. Det var en som han har "ärvt" av Elin. Claes frågade vad vi skulle göra med den och sen har den legat kvar där nere. I fm bestämde jag mig för att tvätta den och se hur den blev innan jag skulle ta ett beslut.
Så jag slängde in den i tvättmaskinen och sen var det inte så svårt att bestämma sig...





Jag fick lite mer jobb kan man ju säga... Allt annat som hade gått med i maskinen var fulla i små små gröna partiklar. INTE kul!

Oscar är oftast ganska lätt att lägga (inte senaste kvällarna..). Vi går in och lägger honom i sängen, bäddar om och säger natti natti. Sen går vi ut och oftase somnar han på en gång. Idag hörde jag att han rörde sig lite så jag väntade ca 5 min innan jag gick in. Då halvsatt han och sov.



Jag passade på att städa, plocka och duscha när han sov och sen tog vi en promenad och hämtade Alva.
När jag kom hem så hade Elin kommit hem och Jessica var på ingång. Så de fick ansvar för barnen så åkte jag och handlade.
Nu har Elin varit på träning, Jessica åkt hem och de små barnen sover sött. Så nu är det nog även dags för mig att krypa ner. Det lär ju inte bli så mycket vila i helgen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0