Jakten på vinterskor

Jag fick min sovmorgon igår. Skönt!
Claes bokade en tid på närakuten och kom hem med penicillin. Inte helt otippat... Men nu kanske han blir bättre om någon dag eller två.
Efter lunch så sov Oscar så då passade Alva och jag på att åka till centrum och titta på skor till henne. Men vi kom hem tomhänta.

Vi åkte hem och väckte Oscar och packade ner utekläder. Sen åkte vi hem till mamma, där mina bröder och Hampus var och hjälpte henne ute i trädgården. Vi började med att fika och sen var vi ute i det fina, men kalla vädret. Efter ett tag kom även Jeanette och Jennifer.
Sen åkte valda delar till McDolands och åt middag. Jennifer och Alva fick sitta vid ett eget bord, det tyckte de var jättespännande. Hampus sov så Mange passade på att lära Oscar en massa dumheter; att fäktas med sugrör och att göra grimaser. Tack Mange!!!
Sen var det hem och lägga Oscar innan jag och Alva åkte till Ica och handlade. När jag väl fått Alva i säng så var det dags att passa upp på sjuklingen. Thé och soppa var det beställt...

Och idag var det måndag igen... Hade kunnat sova mycket längre än till 06 imorse... Jobba, åka till Eurostop och leta skor till barnen (som jag inte hittade), hämta barn, hem och laga mat, till gympan, till stinsen (och hittade skor till mig och Alva!!!) hem och plocka, diska och nu har jag satt mig ner och kommer förmodligen inte upp härifrån mer...

Nu är det "bara" skor till Oscar kvar... Och så kommer ju Elin hit på onsdag och då behöver väl hon också skor...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0