Klumpen

Nu är den tillbaka, den där klumpen. Stressklumpen!!!
Nästan 2 månader tog det innan den var där som en ständig vän igen. Den har varit på besök till och från under mammaledigheten, men nu är den här som en trogen gammal vän, dygnet runt.
Jag vet ju hur man ska göra i teorin. Man ska leva i nuet, mindfulness, tacka nej till sånt som man inte vill, delegera och be om hjälp.
Men hur lätt är det i praktiken???
Finns det någon som verkligen klarar av det?
När jag är på jobbet så tänker jag på allt som jag ska hinna med när jag kommer hem och när jag är hemma så tänker jag på allt som jag ska hinna med på jobbet. Känns inte som att jag är närvarande någonstans...

Igår hade jag ledig dag och hade bestämt mig för att städa/plocka härhemma. Då ringde en kompis och frågade om hon fick komma över. Jag sa faktiskt nej för jag visste att jag skulle bli ännu mer stressad om jag inte fick gjort det jag hade planerat. Så det var ju bra av mig, men... självklart fick jag dåligt samvete mot henne för att jag sa att hon inte fick komma...

Det är så mycket jag vill hinna med, men så lite tid...

Näää, nu måste jag avsluta här för jag ska plocka ur och i diskmaskin och sätta på en maskin tvätt och plocka lite innan jag ska hämta barnen och skjutsa till Alvas dans...

Kommentarer
Postat av: Kicki

Var rädd om dig själv. Den där klumpen kan ju växa till sig och bli ostoppbar.

Du vet det säkert men släpp alla måsten. Hemmet behöver ju inte alltid vara skinande rent - det får ju faktiskt gärna synas att ni bor där...

Och jobbet - gör som alla andra - gör bara det du måste och blunda för allt annat en period...

Sköt om dig!

2010-10-28 @ 12:12:38
URL: http://frokenkicki.blogg.se/
Postat av: Nettan

Om du kommer på något bra så meddela gärna :)

Har själv haft jätte proböem med stress, slutade ju med riktigt vidrig magkatarr som kommit och gått.

Känner av det så fort jag blir stressad, ibland bara räcker det med att jag tänker på att jag borde göra någonting så hugger det till i magen.

Tänk på att sätta dig och varva ner ibland, även om det bara blir 5 minuter. Sen så ett tips som är mer konkret och funkar för tillfället är att dricka ingefärste, allra helst på riktig riven ingefära och så lite honung i det. Ingefära är väldigt lugnande för magen.

2010-10-28 @ 23:39:40
URL: http://jeanettestridh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0