Bra och dåliga nyheter

Har sovit jättedåligt inatt. Varit orolig för läkarbesöket idag!!! Jag har nog vaknat en gång i timmen. Oscar vaknade vid halv fyra, men somnade om och halvsov fram till strax före sex då jag väckte honom med en flaska välling. Han fick inte äta eller dricka efter klockan sex... Sen slumrade vi till en stund och klockan åtta fick han 20 ml alvedon.
Klockan tio hade vi tid på brännskadeenheten. Oscar lekte med alla plastdjuren innan narkosläkaren kom med en "spruta" utan nål med något preparat i som han sprutade upp i en mycket missnöjd Oscars näsa.
Efter ca fem minuter började han bli dåsig och fick svårt att gå, men han ville ändå inte sitta stilla...
Efter ytterligare tio minuter så fick vi komma in i undersökningsrummet. Han satt i mitt knä och orkade knappt hålla upp ögonen.
Brännsåren på mage/bröt har läkt jättefint!!! Så nu behöver han inte ha något bandage där :-) Vi måste smörja med mjukgörande salva så att det inte blir stelt och ärrigt.
Sen kollade de det på armen och det såg inte så fint ut. Läkaren som var där idag trodde att det skulle ta två-tre veckor till innan det läkt. Jag tyckte att det såg så äckligt ut att jag var tvungen att titta bort. Stackars lilla killen!!!
Jag var tvungen att fråga sköterskan vad hon trodde om operation och hade då hoppats på att hon skulle skratta bort mig och säga att det där behöver verkligen inte opreras. Men det sa hon inte... hon sa att man inte kunde svara på det förrens efter 10-14 dagar... Men det känns som att jag inte ska släppa den tanken helt.
När de var klara så fick narkosläkaren ge Oscar den där sprutan igen, men då var det något uppåttjack. Vi var fyra personer som fick hålla i honom för att han skulle få i sig det där och då var han ändå nerdrogad. Han är otroligt stark min lilla kille!!!
Sen sa de att jag kunde lägga honom i vagnen nså att han kunde sova, men näär de kom ut 10 min senare och skulle kolla till honom så var han uppe och lekte...
Oscar somnade i bilen på väg hem och väl hemma så kröp jag neri säng och hann sova i 20 min innan Claes och Alva kom hem. Då stack jag till jobbet. Sen var jag inte hemma förrens strax före sju. Helt slut!!!
Så nu har jag bara suttit i soffan och kollat på tv.
Eller jag åkte faktiskt ner till Ica óch hämtade paket. Men det berättar jag mer om någon annan dag.

Innan Oscacr somnade så tog jag fram kameran och då grinade han pp sig och gjorde värsta minerna, jag tror att det skulle likna någon sorts smile...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0