Bye bye 80-tal

Idaghar vi inlett projekt "göra om hallen"!!!
Ska bli så skönt! Vi har pratat om det sen vi flyttade in, och det är ju ett tag sen nu.

Jag insåg igår att vi nog inte är som alla andra... Jag inbillar mig att andra familljer planerar renoveringar ganska länge och tänker ut vilka färger/tapeter och möbler de vill ha långt innan de påbörjar jobbet.
Igår var Claes och jag på färgaffären och skulle kolla tapeter. Det slutade med att vi fick gå därifrån tomhänta för det var leverans på 7-10 dagar. Och vi hade ju bara en dag på oss. Vi fick åka till Rusta istället... Vi hittade en tapet som kommer att bli jättebra! Men jag har svårt att släppa den tapeten vi såg på färgaffären. Funderar på vart vi kan ha den :-)

Nu har vi ialla fall bestämt vilken färg (eller icke-färg (vit)) vi ska ha på väggarna och vilken tapet som ska upp. Så nu får Claes och hans pappa jobba med det ihelgen så har vi några kvällar nästa vecka på oss att hitta möbler. Nästa fredag ska vi ha gäster så då måste det vara klart.

Vi vill ha en garderob/hylla med skjutdörrar som är ca 40 djup, 220 hög och 180 bred. Så om det är någon som har förslag, hojta till!!! Den ska vara vit!

Här kommer några "FÖRE" bilder, så håller vi tummarna för att "EFTER" bilderna är snyggare...








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0