Svensk sommar :-)

Idag på jobbet har jag suttit i möte halva dagen och när jag sen skulle sätta mig och jobba så funkade inte våra datorer... Inte så ovanligt på mitt jobb, men otroligt irriterande. Så jag gick och fikade och åkte hem istället. I och för sig var klockan två då så det var mer än dags ändå.

Jag hämtade barnen och åkte till Sandaskogen. Förra året hittade vi ett jättebra liljekonvaljställe där. Och det fanns massor nu med :-) Så det blev en bukett hem och en till mamma. Vi åkte hem till henne på en gång för att lämna. På vägen så hade jordgubbsförsäljaren öppnat, så jag stannade och köpte med mig svenska jordgubbar. Mamma och jag fick varsinn, resten delade Alva och Oscar på...



När vi kom dit så hade Oscar bajsat och jag hade inga blöjor med mig. Han har varit lös i magen ett par dar nu så han var alldeles röd och bara gallskrek när jag försökte tvätta honom. Stackars liten :-(
Han fick gå naken där och låna med sig en handduka att sitta på i bilen. Jag bad honom säga till om han behövde kissa, men det gjorde han inte utan han gick och skvätte lite här och där.
Jag som hade tänkt att vi skulle pottträna i sommar, känns inte riktigt som att han är redo för det...

Nu har vi ätit och innan barnen skulle lägga sig fick de prova kläderna jag köpte igår. Oscar tyckte att han var så fin så han var tvungen att gå ut och visa grannarna. Han som aldrig brytt sig om kläder tidigare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0