Gymnasieguiden

Sitter och läser gymnasieguiden och försöker förstå vad jag läser så att jag sedan kan svara på Elins frågor och funderingar. Det är inte helt lätt. Sen ska man ju ge henne råd så att hon kan välja själv samtidigt som man vill visa lite riktning. Inte helt lätt... Men jag tror att vi vill ungefär samma sak. Och det viktiga är ju att hon läser något hon tycker är intressant så att hon inte ledsnar.
Det gick ialla fall bra på utvecklingssamtalet och vi fick bra svar på våra frågor. Hennes mentor skrev även ner vilka ämnen Elin försöker höja sitt betyg i och ska tala om det för resp lärare så att de kan tala om vad som krävs. Det kändes bra!
I lördags var vi bjudna först på fikakalas och sen på fest hos Mange och Jeanette. De har fyllt 25 båda två. Men när vi vaknade så hade Oscar feber och Elin kom hem från en kompis och hade ont i magen och mådde illa. Så det blev snabba ändringar av planerna. Alva och jag åkte dit och fikade och sen åkte vi hem och åt middag. Sen åkte jag tillbaka på kvällen och när Oscar hade somnat så kom även Claes. Elin mådde bättre då så hon och Alva tittade på film och sen la de sig. Det kändes lite konstigt att lämna barnen hemma, men Elin är ju 15 år och jag vet flera som anlitar så gott som okända barnvakter i den åldern så då borde jag inte ha dåligt samvete när deras egen syrra passar dem... JAg var mycket yngre när jag var barnvakt till barn jag knappt kände och då sov vi ibland över.
Under söndagen var Oscar feberfrii igen, men jag kände mig sämre och sämre ju längre dagen gick. På em/kväll så hade jag ont i magen, mådde illa och höll på att hosta lungorna ur mig. Så jag har nog fått allt från alla barn... Det har resulterat i att jag inte sovit alls.. Gick upp och åkte tilljobbet, men åkte hem efter tre timmar. sen sov jag i flera timmar på dan, det brukar innebära att man inte är helt frisk.
Nu har Claes åkt med Alva till trampolinträningen och Elin har åkt till skolan på öppet hus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0