Semester!!!

Vi har haft en riktigt skön, slapparsemester. Det behöver man ibland. Och ialla fall jag hade stort behov av detta. Det har varit alldeles för högt tempo sen 1 aug då jag började jobba igen.
Vi har badat, slappat, läst, spelat kort och umgåtts. Jättehärligt!
Jag lyckades faktiskt läsa tre böcker under veckan! Jag återkommer med lite tips om dem :-)
Vi hade all inclusive, med blandade känslor... Man fick gå till baren och hämta läsk, juice, kaffe, öl och drinkar hela dagen. Sen var det stor buffé till frukost, lunch och middag. Det var inget större fel på maten, men vi insåg ganska snart att vi i vår familj inte uppskattar buffékonceptet riktigt. Glass och kakor fanns det också. Sen hade de en snackbar som var öppen under dagen så det blev lunch där flera gånger.
Vi tog lokalbussen/taxi in till stan varannan dag och åt middag där och passade på att shoppa en del.
Det blev faktiskt mest till Oscar. De hade så himla mycket fina skjortor, tröjor m.m till honom. Här hemma tycker jag att det är så svårt att hitta riktigt fina killkläder, så det var kul.
flera kvällar var det också minidisco till Alva och Oscars stora lycka. Alva älskar verkligen att stå på scen. Hon berättade för oss att hennes dröm är att bli artist och få stå på en stor scen :-)
Tyvärr var sängarna så hårda så att det kändes som att sova på tegelstenar. Så jag har trots värmen haft grymt ont i kroppen. Men jag ska till sjukgymnasten imorgon och hoppas att hon kan få lite bukt på det hela.

Men det är verkligen skönt att bara gå upp och slänga på sig en kjol och ett linne och gå ner och äta frukost utan att laga den själv. De hade en omelettekock och en pannkakskock som stod där varje morgon :-) Att sen inte göra något mer ansträngande än att smörja in barnen och packa ihop sin lilla badkasse är ju underbart.
Efter lunch tog Claes och jag varannan dag med Oscar. En av oss gick med honom på rummet och vilade/läste medans den andra låg kvar i solstolen med tjejerna.



Minidisco första kvällen


Alva sover med solglasögonen på :-)


Alva i en av de sju vattenrutschkanorna




Elin, Alva och Claes vid poolen, taget från vår balkong


Kommentarer
Postat av: Nettan

Så härligt det låter! Vi har ju också haft All inclusive och det är super skönt när vi åkt med barnen men vi har gjort precis som ni med middagen.Att sitta och bli serverad är ju toppen, precis lika skönt som att barnen själva kan gå och hämta glass, dricka och snacks precis som dom själva vill. Man skulle ha All inclusive 08-19, så kan man gå iväg sen för att äta middag.

Såg att Alva saknade Jennifer, jag jobbar bara måndag och sen helgen näsat vecka. SÅ säg till när ni är lediga så bokar vi en dag. Tror nog att småkillarna vill leka lite också :)

2011-09-28 @ 22:32:36
URL: http://jeanettestridh.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ser ju varmt o skönt ut! Kul att det blev lyckat!

2011-09-29 @ 16:59:53
URL: http://sandkatten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0