Nu ska vi in i rutiner igen!!!

Igår var det full fart hela dan... Vi vaknade och packade ihop oss hemma hos mamma, sen åkte vi hem och hade 20 min på oss. Sen skulle Alva vara på kalas hos en dagiskompis. Men det gick bra med mycket hjälp av en snäll storesyster :-)
Sen gick jag hem och hann tvätta några maskiner och plocka lite härhemma innan det var dags att hämta Alva. Kalaset hon var på slutade 14 och nästa kalas började 14 så jag fick med mig 4 st barn som skulle vidare.
När jag lämnat henne där så hade Claes kommit hem och vi satte oss med varsin dator vid köksbordet. Jag gjorde räkningarna och han gjorde något annat. Elin hann städa både sitt och Alvas rum under tiden :-)
Hon får pengar för vissa saker hon hjälper till med härhemma, men bara om hennes rum är städat på söndagen. Annars blir pengarna innestående. Så den här veckan har hon plockat i och ur diskmaskinen ett par gånger och städat Alvas rum.
Till middag grillade vi pepparbiff, halloumi och zucchini och till det åt vi pommes och sallad. Smarrig avslutning på veckan.
Sen försökte vi få familjen i säng i hyfsad tid, med blandade resultat...

Idag åkte Elin till Krille efter skolan och ska vara där i en vecka. Men hon var och hämtade lite saker på em.
Alva har varit på kyrkis idag melllan 9 och 12. Sen åt vi lunch och på em så åkte vi tillsammans med mamma till Ica Maxi. Både hon och vi behövde fylla på förråden. Vi var inte hemma förrens vid 18 så det blev pyttipanna med ägg och rödbetor idag.

Alva äter spagetti till lunch

Vi har efter mycket tjafs fram och tillbaka fått rätt angående dagis frågan. Så jag har i dagarna fått pengar tillbaka för halva juni och hela juli. Aug har jag inte betalat. Känns så skönt!!!!
Det gäller bara att inte ge sig :-)

Imorgon ska Alva till dagis för första gången sedan den 16 juni. Så nu ska vi försöka få vardag igen och komma in i någon sorts rutiner. Ska faktiskt bli riktigt skönt :-)  Glad kille


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0