Julmarknad och föreläsning

Alva och Claes var iväg på sista skridskosklan för denna gång!
Under tiden så lekte jag och Oscar tills han blev trött och somnade. Elin sov, så jag satt alldeles ensam och drack mitt kaffe. Mysigt!
Sen åkte jag och handlade så att vi kunde äta lite lunch. Vi var bjudna på glöggfest idag, men värdparet var sjuka så vi gjorde snabbt om våra planer.
Det skulle vara julmarknad i församlingshemmet med ponnyridning och fiskdamm, så vi bestämde oss för att gå dit. De sålde även lite saker, men för att säga det fint, så var det inget i min smak :-)
Jag gick hem lite i förväg och satte på kaffe och bulla upp med fikabröd. Männen i grannhusen med söner kom in och fikade och efter ett tag var jag och tvungna att åka.
Vi åkte ner till gympahallen där det skulle vara föreläsning i mindfulness för hopparna och föräldrar var välkomna. Det var jättebra, men inte vad jag hade förväntat mig. Det var mer övningar i att känna sin kropp inifrån och lära sig lyssna på den och att vara i nuet.
Oscar var jätteduktig och ålade omkring på golvet i hallen och bara var glad.
När vi kom hem så hade Claes maten klar, så nu har vi ätit och tittat på söndagsfilmen. Resten av familjen har gått och lagt sig men någon är ju tvungen att vara uppe och leka med Oscar...




När middagen var slut, så var Oscar inte nöjd :-) Så då fick han lite ris på en tallrik.
Han hade att göra ett tag och var nöjd. Mamma var inte så nöjd efteråt, ris är
väldigt kletigt när man ska få upp det från golvet... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0