Tandläkarbesök och shopping

Upp tidigt imorse, bajsade, men inte hann jag allt jag skulle för det. Första anhalt var ftv i Bollstanäs. Det var någon speciallist där som skulle kolla elins mellanrum. Han sa att hon slipper tandställning, de bygger på framtänderna istället. Skönt för henne! Jag kommer ihåg hur ont det gjorde med tandställning :-(

När vi lämnat Elin i skolan hämtade vi upp mamma och åkte in till stan. Vi åkte runt hur länge som helst innan vi hittade parkeringsplats. Jag höll på att ge upp flera gånger. Men till slut hittade vi en plats. När vi sen skulle ner på stan så gick vi genom Humleparken. Det var så himla höstfint där. Det var oranga färger i hela parken och löv på hela marken. Var tvungen att ta några foton :-)
Humlegården i höstskrud 

Vi gjorde några ärenden och gick sen och fika. Vi satte oss inne i Sturegallerian och jag tog en latte och en kanelbulle. Är jag en riktig lattemorsa nu???
Sen var det tandläkardags. Det gick sådär, han tog bort en del tandsten och lagade en fyllning som gått upp. Sen var det inge mer "fel", men dyrt blev det.

Oscar och jag hos tandläkaren. Fotograf: Alva

Sen gick vi bort till gallerian och åt lunch och försökte titta i affärer. Men det var inte så lätt, för jag hade en dotter som tjatade om att få åka hem och leka med kompisar.
Det slutade med att vi åkte hem utan att ha gjort något av det som jag skulle idag...

På vägen släppte vi av mamma och hämtade upp Elin. Sen åkte vi hem och gav Oscar mat och såg till så att Alva fick gå till en kompis sen åkte Elin och jag till centrum och shoppade lite. Då fick jag ialla fall lite gjort.

När vi kom hem hade Claes maten klar. Det blev pepparbiff, pommes och sås. Mycket gott! Sen fick vi glass till Idol.

Jag har gett upp på flaskmatningen ett tag nu. Så igår fick han både morotspuré och potatis och palsernacksmos. Och idag provade vi gröt! Det var gott! Allt som kommer på sked är gott! Så nu hoppas jag att gröten fortsätter funka för då kan Jenni ge det när vi ska på konsert...

Imorgon är det dags för bröllop!!! Kul! Elin ska följa med oxå, det är ju hennes faster som gifter sig.

 

Kommentarer
Postat av: jenni

2009-10-25 @ 21:25:12
Postat av: Jenni

Tur att jag har en vän som du. Kram

2009-10-25 @ 21:26:37
URL: http://jenni.bloggie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0