Oscar sover!!!

Undra hur länge han tänker göra det??? Hoppas att han inte tror att han sover middag. Han har inte somnat före 21.30 en enda kväll sen Claes åkte. Så antingen har det vänt eller så vaknar han snart igen. Han har ju bara sovit en gång idag.

Det har varit jättefint väder idag, så jag har varit ute mest hela tiden. Men jag har hunnit dammsuga och tvätta lite också. Så nu klarar man av att vara här igen.
Och så har vi haft gympa förstås. Oscar var med idag och det är inte optimalt. Han struntar i att stå i kö och går tvärs över mattan när barnen ska göra kullerbyttor... Men nästa vecka är det avslutning och förhoppningsvis så får vi en senare tid nästa termin.
Alva åkte med Zara hem efter gympan så kunde jag och Oscar åka och handla lite. Både kaffet och barngröten var slut. Nu har Alva och jag tittat på Halv åtta hos mig, så nu ska hon i säng och jag ska vänta hem Elin.

Igår var jag, Alva och Oscar i Sandaskogen. Det var friluftsfrämjandetsdag. Det var hur mycket folk som helst i skogen. Massor av människor som jag hälsade på och som hälsade på mig, och hälften kunde jag inte ens placera... Pinsamt!
Vi var i skogen med Luis, Zara, Mikail, Mange, Jennifer och Hampus. Det var faktiskt jättetrevligt! Det brukar ju vara Claes grej, men jag kan nog tänka mig att följa med nästa år igen... Men det är ju ett helt år kvar så jag hinner nog ångra mig :-)
Efter tre timmar i skogen var jag rätt mör. Men när vi kom hem så var det ingen idé att sätta sig ner och vila, jag kände att jag skulle somna om jag gjorde det. Och Elin skulle träna, vilket innebar att jag fick skjutsa henne 16.45 och att vi skulle äta middag innan dess...
Oscar somnade i bilen när vi lämnade henne och han fick sitta kvar där. Jag öppnade förrådet åt alla håll så kunde jag vara på baksidan medans han sov i godan ro. Efter en timme vaknade han och sen somnade han inte förrens 21.30... Jag kollade på söndagsfilmen och gjorde räkningarna på en gång. Det var inte kul att göra räkningarna denna gång... Alldeles för mycket pengar som ska ut denna månad och alldeles för lite pengar som kommer in... (Och jag som lovat Elin att vi ska shoppa på lördag...)

Nu ska jag titta på Winter och se om jag kan göra något åt den gigantiska tvätthögen...

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0