Vinterkläder

Har nu hört och sett flera stycken som redan har inhandlat vinterkläder till barnen...
Samtidigt som jag tänker att det är faktiskt bara augusti, så jag har gott om tid, så får jag lite dåligt samvete för att jag inte ens har tänkt i de banorna...
Barnen har ju fortfarande kvar schorts och linnen i sina garderober. Tänker nog låta de ligga kvar där ett par veckor till för att hoppas lite på bättre väder.
Idag är det 10 grader och riktigt kallt så det känns ju snarare som vinter än sommar..
Och jag vet ju  att när jag väl kommer på det där med vinterkläder och har tid att komma ut i affärer så är det slut...

Så jag har ialla fall tagit steg 1 idag :-) Jag har varit upp på vinden och fyndat! 2 vinteroveraller + flera par skor till Oscar och så fick vi en overall häromdagen. Så honom lär jag inte behöva köpa så mycket mer till...
Nu ska jag gå ut i förrådet och kolla vad som kan finnas till Alva (och Elin).

Claes åkte till Göteborg imorse och kommer hem imorgon kväll så jag och barnen är ensamma. Grannen reste också bort så jag, Yasemin och barnen har planerat middag ihop. Så slipper vi sitta ensamma i varsitt hus :-)

Kommentarer
Postat av: Nettan

Jätte skönt att ha vinterkläderna inhandlade :)

Hunnit fixa 2 overaller till Hampus och en overall och ett sett med jacka och byxor till Jennifer. Höstskor och fodrade stövlar är också inhandlat.

Så är overallen från förra vintern överlämnad till er, så skönt att ha allt fixat.



Undrar nästan om sommaren är helt över nu eller om det kanske kommer någon vecka till med fint väder.

Vågar inte riktigt rensa ur sommarkläderna ännu.



Behöver Oscar ett par vinterskor? Har för mig att ni fick med ett par fodrade stövlar, men jag har några kavat kängor också, strl. 20,21 och 22 om jag inte minns helt fel.

2010-08-30 @ 19:15:34
URL: http://jeanettestridh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0