Trevlig helg!

I fredags var Jeanette och Jennifer här. Jeanette och jag gick igenom kläder och tjejerna lekte. Efter någon timme så kom Jennifer och frågade Jeanette när hon skulle åka. -Men jag ska inte åka, svarade hon då. -Men jag vill ju vara här, sa Jennifer då. Det räknades tydligen inte aom att vara här om mamma var med. Så när Nettan skulle åka, så fick Jennifer vara kvar och så kom hon och hämtade henne vid 18-tiden.
Efter middagen åkt Claes och hämtade sina föräldrar på Arlanda och då mös Alva och jag i soffan. Vi skulle titta på "Let´s dance!". Jag klarade av att titta i ca 30 sek. Sen tog jag datorn i knät och surfade istället. Alva tittade och tyckte att det var bra. När Claes kom hem så tittade vi på  "På spåret". Det tycker jag är bra! Det har jag tyckt länge, så det har inget med åldern att göra, ialla fall inte den biologiska åldern :-)

Igår fick Claes sovmorgon och jag gick upp med barnen. Framåt lunch så åkte jag och hämtade Jenni. Vi åkte till Parsley och tiattade lite och fikade. Jättemysigt! Jag köpte faktiskt inget så nu måste jag åka dit igen, eftersom jag har presentkort. Sen åkte vi och hämtade Frida och skulle åka och handla mat. På vägen passade jag på att svänga förbi Barkarby och köpa blöjpåsar och lökar. När vi handlat klart så hämtade vi upp Fridas pojkvän innan vi åkte hem till oss. Härhemma var redan resten av våra familjer, de hade varit och handlat öl och tittat på bilar. Snacka om att vi delade upp det könsmässigt. Så vi fortsatte med det. Killarna drack öl och tittade på tv och Jenni och jag lagade mat. Sen spelade vi spel och klockan blev miytt i natten igen. Den har förmåga att bli det när de är här :-)

Jag har under några dagar känt av något som jag tror är mjölkstockning i ena bröstet, och när gästerna gick inatt så var det bröstet stenhårt och gjorde skitont!! Så jag har inte sovit så mycket inatt. Plus att Oscar rosslar så när han andas och har varit kinkig. Hoppas att det inte blir mer än så.

Det var min tur att ha sovmorgon idag. Skönt! Framförallt eftersom jag knappt sov inatt. Men när Claes kom in 12.20 så blev jag först jättearg för att han hade låtit mig sova så slänge. Jag hade ju missat halva dan... Stackars Claes! Förlåt!!!

Hur som så satte jag igång och plockade och planterade min lökar, förberedde middagen osv. Halv sex kom svärföräldrarna över på middag. Det var väldigt trevligt och Alva gick och lade sig när de åkte hem. Nu sitter jag framför någon film och ska komma ikapp med lite bloggande både här och på matbloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0